• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

Lappis-du är så klok jag har så attans svårt att acceptera att det inte fungerar eller om det ens kommer att göra det medan maken tar dagen som den kommer. Det är nog där som jag sjunker ner i depphålet ganska ofta istället för att bara leva i nuet

• Lapinette

Fru E - been there, done that! Klokheten kommer med åldern ! Jag har varit i karusellen och jag tror man måste gå igenom den för att en dag komma till det faktum att man faktiskt "ger upp". Sen lyckas de flesta utmed vägen och vissa ger aldrig upp men för mig känns det inte som ett alternativ att leva i den där berg- och dalbanan i ytterligare 3 år. No way!

• nennesjuttioåtta

Fru E
    Been there done that. Vet inte hur man undviker att hamna där. Samtidigt så vissa månader, när jag kände att det var så läget var? det kommer kanske inte funka ? då mådde jag bättre. Månaden efteråt kanske det var hur nattsvart som helst så jag visste aldrig hur det skulle bli efter nästa BOM. Vi gjorde planer om B&B i italien som plan B (alltså fly fältet) om det inte skulle fungera. Mest för att se att man kunde leva vidare på något vis. Sen.

Men när det funkar så fattar man ändå inte att det gjort det. Det känns ju inte (än). Man är inte färgad grön. Allt är som vanligt, förutom att man är långt från depphålet. Och man vet inte hur det gick till. Även om vi fick hjälp på traven. Var det AH som gjorde det? Eller vad var det annars?

• Liten med Mindre

Godmiddag - slirar in i fredagsröjet, lite lagom före lunch.

Får jag ett skumpa-glas med ? Tror det håller sig ett par veckor, eller?

Helgplaner- flirtade lite fräckt med mina föräldrar igår, och de kommer inte bara barnvakta under dagen imorgon, utan tar med sig lillsnorpis hem till sig så att jag får kvällen och söndagmorgonen ledigt. Maken är bortrest med jobbet, och det ska blir såååå skönt att få vila rösten helt, och hela mig för den delen.

Ska se till att laga lite fin AM-coq au vin till söndagsmiddagen, så att de får nåt gott att se fram emot när de lämnar tillbaka Mindre.

Så planerna blir gå en stund på SATS personaldag, titta lite på stan, hem o vila, baka kakor, laga något gott. Två kronärtskockor som ligger o förfars i kylen förtjänar ett bättre öde. och så lite peanutbutter chips som passar fint i chokladkakor. Mums!

• Liten med Mindre

Har inget klokt att bidra med, slirar ut till lunchlådan istället.

Tjing!

• nennesjuttioåtta

Lappis
    Tog lite längre tid för mig att skriva.
    Och visst är det så. Man blir mer luttrad och måste inse att man inte kan fokusera på det varje månad. Särskilt när man provat allt. jag fattar inte att vissa orkar 10 IVFer. Och ge upp, det är ju ändå så att man måste gå vidare på ett annat vis då. Med eller utan barn. Från egen tillverkning eller annans.

• nennesjuttioåtta

vilken skön helg, Liten!

Nä, sladda in och lätta upp stämningen lite nu!

• passionsblomman

Aaaah, ett avslappningsseminarium så här på förmiddagen...

..då hoppar jag in lagom till lunch och cyberskumpar - det står inget om alkohol i den där dieten när jag tänker efter.

Ooooooh den tog! på direkten och nu kan jag glömma kaffeabstinensen och lulla runt resten av dagen.

• Liten med Mindre

Rullar in igen efter lunch och chokladkaka...har svårt att låta bli - fast jag börjar bli rund i ansiktet. Skyller på kortisonen jag tar för tarmarna...

Spännbebisen ligger och sträcker sig i tid o otid. Klart jag förstår att det är trångt där inne, men ändå.

Ska ägna eftermiddagen åt långmöte, eller försöka komma undan och rensa vidare i mejlkorgen. Det tar av någon anledning så lång tid denna gång. Kansek för att jag verkligen vill få bort allt inför kommande året...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge