• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

Haha argumenterade med tjejerna på AW:n igår om att man inte ska säga slappna av så händer det några som var övertygade om att så fort man oroar sig så lyckas man inte...

• Lapinette

Fru E - med den devisen borde jag ju åtminstone ha blivit gravid det senaste halvåret och så borde inte typ 99 % av alla här inne ha blivit gravida.

• nennesjuttioåtta

Fru E
    Åååh jösses vad jag hade gått i taket då! Men "alla" verkar övertygad om det, t o m svärmor trots att vi säger att det inte är så. Och de som hävdar det har inte varit i situationen själva, eller haft turen att bli gravida iaf, just den månaden som de inte tänkte på det (men vilken tid i månaden ska man inte tänka på det för att det ska fungera????)

Förresten, jag har försökt fokusera på att kissa hur många dagar som helst men jag tror mina njurar slutat fungera för att jag verkligen vill kissa. Men vet ni, igår när jag inte alls tänkte på det kunde jag kissa. Så vist kan man påverka kroppen som man vill.

• nennesjuttioåtta

ska man inte tänka på det vid ägglossningen? Eller när det ska befruktas, när ägget fäster (hur vet man när det är något av det så man kan undvika det?) eller är det vid mens, emn vad är det som händer då om det redan fastnat för en vecka sen och man tänker vid mens att man vill bli gravid. Stöter man ut det själv då? Är det verkligen mitt fel att det inte funkat, är det så de menar?

• nennesjuttioåtta

*piuuuh*

så där ja. Nu har vi ventilerat det. Jag har en semla i kylen till eftermiddagsfikat. Kul va?

• Fru E

Semlor kanske man skulle baka hmmmmmmm eller jobba var det ja

• MuffinsTönt

Nenne
    Många tankar kring det där. Konstigt att det är VI(kvinnorna) som ska ransaka oss själva o vår kropp. Jag menar,männen, va gör dem? Är de så dugliga?

Apropå semlor, har ni provat SevenElevens "drömsemla"? En minisemla med mkt grädde, utan tak och söt mandelmassa. Ganska ok kl 00.55

• muggles

Nenne: jag vet. Det är den mest spridda myten kring det här med barnskaffande. Jag sa till en väninna (den fö väldigt kloka Miss X som även hon trodde på den här teorin - först): hur skulle man kunna påverka med psyket hur ägget lossar, hur spermien tar sig fram mm? Och när hon hörde det på det viset så höll hon med Skulle äggledarna knipa då om man tänker på det för mkt och "spänner sig". El skulle spermierna simma fel. El skulle aladåben bli extra fet och ogenomtränglig? Jag bara undrar, va, va, VA?!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge