• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

AM, visar Livia några tecken på att bli lång?

PB, samma problem med amningen som du nämner, det är ju nu när man sitter i soffan och ammar hela dagarna som vikten kommer att öka och jag har ännu inte blivit av med något av det som jag gick upp när jag satt i soffan och ammade Iris. Jag gick ju i princip inte ner något efter att hon föddes. Idag har jag tex ätit både muffins och nu ikväll semla med mina föräldrar.

Vickan, själv var jag rätt nöjd med att gå från jobbet när jag väl stressat färdigt för att få allt klart.

• BrudSommar2006

Märkligt och trist, när Astrid blir så skrikig att det inte hjälper att amma kan jag inte få tyst på henne utan maken måste ta henne, eller mamma om mina föräldrar är här. Det var likadant med Iris minns jag, det är väl mjölkdoften som förvirrar eller nåt men irriterande är det. Babybjörnen fungerar tex mycket bättre för maken, precis som med Iris.

• BrudSommar2006

I morgon ska Iris sova hos mina föräldrar, det ska bli skönt, men nackdelen är att de ska ha gäster på eftermiddagen så vi måste hämta hem henne innan lunch vilket betyder att det inte blir någon jättelång sovmorgon för oss, gissar att vi måste gå upp vid åtta - halv nio för att hinna ut dit till tio. Astrid sover annars som bäst på förmiddagen så det är då jag brukar sova ikapp lite. Jaja, jag tror ändå att det är värt det och Iris vill så gärna. Astrid och jag kanske kan sova lite imorgon i alla fall medan Iris och pappa är och simmar. Sedan blir det våfflor och sedan ut till mina föräldrar så att Iris får leka med sin kusin på eftermiddagen.

Hoppas kunna övertala maken att få undan julsakerna i helgen, annars blir de väl liggandes i matrummet till nästa jul.

• BrudSommar2006

Har äntligen skaffat nya krukväxter till köket, pelargoner, men minns nu när de börjar sloka att de här tidiga är så hårt uppdrivna att de inte brukar hålla, har försökt tidigare år. Annars är just pelargoner nästan det enda som fungerar i vårt kök vår och sommar för det blir stekhett när solen skiner.

• snaily

Hej alla helgfirare!

Har äntligen tid att logga in efter en tvådagar kort men intensiv arbets"vecka".

PB
    Vilket fantastiskt drömhus ni har! Kakelugnarna, golven, taken, köket, ååååå! *blir grön av avund*
    Kul att du börjar spraya den 25:e (var det väl?) - jag tror det är samma dag som jag ska börja med sprutorna igen.

Snorkis
    GRATTIS till nya jobbet, och hej kollega! (vi statsanställda...) Också nyfiken på vad du ska pyssla med, inboxa gärna.

Oupsie
    Håller tummarna för din jobbansökan!

EA
    Vilken häftig historia du och maken har! Och ingen större risk att han skulle råka glömma bort din födelsedag, väl

Fått nya tider bokade hos gyn, först kontroll innan jag börjar med sprutorna, sen två besök med VUL inför ÄP som förhoppningsvis blir v 10... here we go again...

Här blir det inga kalas i helgen, maken jobbar som vanligt (som om vi skulle gått på kalas om han varit ledig, vem försöker jag lura? ) och jag ska försöka ta mig iväg och åka lite skidor. Undrar vad det tänker blir för väder förresten, måste genast kolla yr.no... och fortsätta smutta rödvin!

Fredagskramar till alla!

• BrudSommar2006

Oupsie, heja heja!

Snorkis, grattis!

Kul med bokade RUL!

Liten, hoppas lite barnvakt kan hjälpa rösten.

Trevlig helg om ni fortfarande är kvar och läser!

• viktualia

Vinkar till alla!!!

BS - jag stressade inte särskilt mycket i mål. Blev inte färdig med en uppgift, men det var inte så konstigt... hade tagit mig en arbetsdag och jag fick inte många ostörda minuter idag... halva huset kom förbi för att önska lycka till och pladdra.. trevligt men SÅÅÅÅÅ skumt!!! åt myslunch med goaste tjejkollegorna och näee... det var tungt att stänga dörren till mitt rum och gå hem....

• BrudSommar2006

Hej Snigeln! Finns det statsanställda sådana som du??? Har du kollat på jobbet nu då att äggstockarna är nere i normal storlek? Vad är normal storlek förresten?

Fram för fler recept som Vickans muffins! Tog tio minuter högst att slänga ihop och var omöjligt att misslyckas med. Det stod tex att man skulle vispa ägg och socker poröst men jag tordes inte föra oväsen när Astrid sov så jag bara rörde ihop och hoppades att det inte skulle behövas och det gick ju hur bra som helst i alla fall, ha!

• viktualia

Brudsommar - skoj att du gillade muffinsarna! de går att piffa upp med lite chokladbitar, romrussin eller torkad frukt i småbitar om du vill göra dem piffigare.... och jag håller med... kakor av det slaget är perfa!

• BrudSommar2006

EA, kul med BB och födelsedagarna!

Telis, njut av helgen!

Här blir det mest extrajobb med Iris hemma men det gäller ju att vi inte visar att vi tycker att det är lite jobbigt.

Koko, vilken lyx med dagistiderna! Hos oss får man inte välja tiderna själv.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge