• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MuffinsTönt
    muggles skrev 2010-02-05 11:00:18 följande:
    Muffins: gött med lite götebosska i tråden! "la" och "vagn" Har du lämnat in blankett till Sisttrafik att du får ut ersättning (det gäller väl om man blir mer än 20min försenad?), el gäller inte det vid force majeur = snö?
    Tror tyvärr inte garantin gäller nu. Annars har det stått om det i Metro.

Götebosska? Är inte det rikssvenska?
  • Snorkfröken77

Muggles - Underbar kalenderbokning, såna möten skulle man ofta ha inplanerade

Har också fått RUL-tid idag, 2/3 *skålar med Nenne i ett glas Billabong*

Apropå hela slaaaappnaaaa aaaaav och bli gravid så blir jag också tolig på follk som säger så, senast i onsdags så gaddade maken och grannarna ihop sig mot mig och hävdadae att det visst var så. Jag fick bita mig hårt i läppen för att inte bli riktigt otrevlig. (Och ja, jag erkänner jag trodde oxå på myten innan jag började smygläsa tråden)

EA - Härlig histora! Grattis i förskott till er båda!

AM - Dina barn är det högt underhållningsvärde på

Och nu till mina härliga nyheter! Jag fick jobbet De ringde idag och erbjöd mig tjänsten + 3k i löneök Me like. Så jag kommer nog troligen bli statsanställd framöver! Ett litet aber är bara att jag måste få till det så att jag hinner vara anställd 90 dagar innan jag går på föräldraledighet så jag kan få ta del av deras förnämliga föräldraförsäkring. *skålar och tjoar högt*

Dagens trista är att lillskiten blev av med bollarna i em och ligger i buren och är allmänt omtöcknad, han har kissat på sig också så han luktar inte tårta Sen vil han ut ut buren fast han knappt kan stå på benen.

• Snorkfröken77

PB - Visst är det? *fånflinar* Jag blev så himla glad. Jag trodde faktiskt att jag var körd iom att jag är gravid, så jag känner mig otroligt smickrad att de vill anställa mig ändå

• Snorkfröken77

PB - Hur mår sonen idag? Spännande att ha datum satt för spraystart nu!

• passionsblomman

Det finns hopp om mänskligheten!

Fy vad nyfiken jag blir nu på vad det är du ska jobba med och var någonstans och vad du ska tjäna! Skitkul är det! Grattis igen!

Soben mår rätt bra, han har tråkigt så in i norden tycker han själv och imorgon tror jag jag häver dataspelsförbudet, för en liten stund iallafall.
    Det är segt när man måste vila fast man känner sig pigg...

Snorkfröken77 skrev 2010-02-05 18:25:01 följande:
    PB - Visst är det? *fånflinar* Jag blev så himla glad. Jag trodde faktiskt att jag var körd iom att jag är gravid, så jag känner mig otroligt smickrad att de vill anställa mig ändå
  • fru AM

Grattis Snorkfröken!

På måndag, PB, ska jag sätta mig ner med ditt CV! OK?

Kram till alla

• MSW

Hej alla!

Har läst ikapp i omgångar, som vanligt.. Så då glöms det juh en hel del!!

Men Snorkis: Stort grattis till jobbet! Du får gärna inboxa vad det är för jobb.. Om du vill alltså..

Pb: Gött att sonen verkar så pigg!!

Här har jag bakat slätabullar idag och gjort semlor av dem ikväll.. De fick vara inne lite lite för länge i ugnen dock, men det kan man väl stå ut med!

Imorgon är det flytt av lillsyrra som gäller, på söndag blir det att slappa och gå på yogan!

HA EN TREVLIG HELG ALLA!!!

• viktualia

Snorkis - grattis till jobbet!

Själv - är jag allt annat än på BB... sitter hemma i soffan och goffar lite nachos och guacamole. Var, precis som Parnassia hade koll på, på jobbet och gjorde min sista dag idag. SORGLIGT var känslan när jag gick därifrån... rakt ut i ovissheten.....

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge