• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Tinga, ooooh herremingud, jag ryser överallt och får hela ögonen med tårar! Vilken hårresande upplevelse och galet nervöstinnan ni visste att det gått bra!

Helt och totalt ofattbart att man kan hålla sådan koll och räkna ut och bedöma med UL och allt. Snacka om elefantkliv i vården sedan de hjälpmedlen kom!

Vilka små fighters till grabbar du har då! De ser ju verkligen hur gá ut som helst. Tänk om de kunde fixa det här med maten snart nu också. Synd att du bor långtifrån-eller om det är jag som gör. Annars kunde jag ju hjälpa dig lite, jag som ändå inte ens jobbar just nu!
    Du får förresten berätta hur mycket du vill! Jag tycker det är jättekul att höra om allas era liv. Vad gullig din man var som gick in och skrev förresten!

• viktualia

Ego - gaaa vad jag är TRÖTT på att ha lock för öronen! Makens bror ringde nyss och han var lite lagom förkyld, med följden att jag knappt fattade vad han sa.... aaaaa detta är så tröttsamt!!! Och nej - förkylningsnässprej eller sån där koksaltslösning har inte gjort nån nytta. Inte heller tryckutjämning eller nån annan vanlig metod...

• passionsblomman

Koko, ifall du isolerar krukorna kan du tom ha perenner om du skulle vilja. Eller ha perenner i krukan över sommaren och sedan plantera ut dem i trädgården ifall du vill göra nytt och annorlunda till nästa år.

Perfekt med både matkällare och garage! Då lägger du knölar och lökar i matkällaren och ställer pelargoner, Afrikas blå lilja, citrustärd, olivträd och sådant i garaget!
    (var ni ska ha bilen sedan lägger jag mig inte i... )

Vänner, inget socker! Bara vatten. Särskilt till tulpaner. De har all näring de behöver och klarar inte ytterligare tillsatser.

• fru AM

Vänner: jag såg att du ville ha vildsvinsrecept. Vårt recept kommer från en kokbok och du får det så fort jag har tid att scanna/skriva in det ... Påminn mig gärna om jag verkar glömma!

Tinga: det var häftigt & rörande att läsa din mans inlägg igen. Nu när man vet att det blev två friska pojkar av de där två små bebisarna som föddes för tidigt! Kram!

• Parnassia

Jag är också spekulant på vildsvinsrecept!
    Måste man tänka på nåt särskilt tror ni? Tänkte annars bara göra som med en vanlig viltstek. Typ steka i ugnen och göra sås.
    Har färs oxå, men den måste man blanda med bland- eller fläskfärs för att det ska gå att göra nåt vettigt av den har jag fått lära.

Tinga - Intressant och rörande att få läsa er berättelse om pojkarnas födelse. Kom de dagen efter eller veckan efter det där skrevs? Blev lite förvirrad över "går in i v 27" och att de var födda i "27+0"...

• Parnassia

Koko - jag hittar sju recept med lemon curd-tårtor på ica.se. Kan det vara någon av dem? www.ica.se/FrontServlet&state=sok_recept_ava&visa=sortering&freetext=lemon%20curd&exclude=&key=&veg=&under=&&event=sok&type=26&ref=sok_recept&querytext=

• _koko_

parnassia - Ja, det här är det! Förut gick det inte att hitta där, vad bra att de lagt ut det nu!!
    www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=582369

Ååååh, dreglar... Men det måste vara färska bär tycker jag (andra än jordgubbar funkar nog men det har jag inte testat), så det kanske är svårt att göra den tårtan just nu.

PB - Ja, jag har funderat på det där att isolera krukor eftersom vi även har en inglasad balkong (som vi övervintrar ett olivträd på, men den här vintern var vi tvungen att ta in det några veckor eftersom det blev så himla kallt ute, trädet klarar "bara" ner till -10 och balkongen är inte isolerad), men vet inte riktigt hur jag ska göra. Och, hehe, vi har i praktiken två garage eftersom vi byggde nytt i anslutning till det gamla förrförra året. Det gamla används till diverse förvaring eftersom vi byggt bort alla annan sån i huset.

vickan - Vet precis hur jobbigt det är med lock för öronen, jag får av någon dum anledning det ofta när jag tränar, skitirriterande!!!

• viktualia

koko - lock för öronen när du tränar - det lät riktigt irriterande! själv fick jag verkligen ta några djupa andetag när jag gick runt på Ica nyss.... blärk!

• Vännerfan

PB, Aha, inget socker alltså. Spelar det någon roll om man byter ut vattnet då eller bara fyller på? * Frågar vidare då vi verkar ha många tulpan-älskare i tråden*

Gällande vildsvinet så bjuder jag dig gärna på det om du tar dig ner hit och hälsar på mig! *försöker locka*
    Annars HOPPAS jag att jag ska kännas mig tillräckligt bra när jag om 3v ska gå hemma och invänta bebis att jag orkar ta mig till Kalmar! Hade varit jätteroligt att träffas!

Parnassia, Jag tror inte man behöver tänka på nåt särskilt med vildsvin egentligen. Det brukar ju vara samma recept till flera olika sorts vilt. Vi malde också massor av färs den här gången. Tänkte att det var lättare att hitta bra saker att göra med det och att blanda ut färsen har jag också hört att man bör göra. Vi får tipsa varann när vi hittar bra recept. Nackdelen tycker jag är att de flesta kräver många timmars puttrande vid spisen.

AM, En del av det som lockade med ditt recept var just att det inte verkade ta evigheter att tillaga!

• passionsblomman

Koko, du har ju allt en växtälskare någonsin kan önska sig! det är bara att läsa frökatalogerna och drömma om sommaren!

Vänner, jamenvisstja! Du hade inte så farligt långt till Kalmar nej. Var bor du nuigendå?
    Vi ska ju åka till Kalmar hit och dit nu framöver när det ska göras VUL och kollas upp allt inför ivf:et.

Tänk, då kanske vi kunde käka sushi! Eller fika semlor!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge