• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MuffinsTönt

Förresten så gjorde jag dagens goda gärning igår. Det ringde en tjej från Damernas Värld och erbjöd mig "ett otroligt bra erbjudande". Jag tyckte det var så synd om henne (eller alla telefonsäljare överlag) så jag tackade ja. Sen var det inte alls dum grej hon hade ändå. Tre nr för priset av en. Det har jag råd med. Jag tänkte att hon har säkert inte alls fått in mycket idag så varför inte hjälpa till lite.

Eller så har hon fått in 1384 st redan.

• Liten med Mindre

Muffins - vad snällt att du förbarmar dig över stackars telefonförsäljare...

• viktualia

Lunch och viss uttråkning här... alltså står det nu en köttfärslimpa i ugnen... får nog skärpa mig och ransonera insatserna lite..

För övrigt är mitt hälsotillstånd mysko... har tokspytt en vända. Inte för att jag tror att det tyder på nåt spännande.. möjligen nervositet... blää.. eller tillvänjning inför när jag får tvätta mina kläder pga av Trollets ätande...

• MuffinsTönt

Liten med Mindre skrev 2010-02-08 12:56:01 följande:

Muffins - vad snällt att du förbarmar dig över stackars telefonförsäljare...

En sommar jobbade en kompis och jag för "För ett drogfritt sverige". Då ringde vi till folk och bad dem skänka pengar till oss. Gissa hur mkt vi tjänade den sommarn. Haha!
  • Mrs  B

MSW
    Ja, visst är det skönare att vara ledig när man vet att man ska jobba igen.
    Tyvärr ligger jag efter med läsningen så om jag inte jobbar så mycket framöver kommer det iaf gynna mina studier.
    Max rum blir väldigt fint och coolt! Och jag är nöjd än så länge.
    Skickar över bild till Telis sen när allt är klart.

• BrudSommar2006

Man får en chans per dag att lägga ifrån sig Astrid i en kvart och då får man springa runt för att få allt gjort hemma!

Astrid sover ju mellan oss i vår säng, apropå att flytta in barnet i ett annat rum, men det är väl skillnad när man flaskmatar antar jag. För jag vill absolut inte att hon ska hinna vakna så pass att hon ligger och skriker för då tar det ju sju svåra år att få henne att somna om utan hon får amma när hon börjar böka och röra på sig och man märker att hon är på väg att vakna, då hinner hon aldrig vakna ordentligt utan somnar om igen.

Här klipps tulpanerna med sax om det är bråttom och barnen skriker men de verkar klara sig lika bra för det! Tulpaner är tacksamma för de står alltid så länge jämfört med andra buketter.

Vad det gäller pelargonerna så får vi se, bladen börjar torka och ramla av nerifrån och upp nu så det är väl bara en tidsfråga. Lökar och vad det var det tipsades om håller ju inte så länge, jag vill ha krukväxter i fönstren som står ett par månader.

• Mrs  B

Muffins

Vickan
    Usch för att må illa!!!!
    Början på förlossningen, nervositet, oro, fel mat i magen, magsjuk....... Ja listan kan nog göras lång.

Eller som Max säger etc, etc etc.
    Tror dock inte på att han vet exakt vad ordet betyder......

• BrudSommar2006

Vickan, du känner dig inte sjuk i alla fall? Det är inte maginfluensa menar jag?

Usch, jag är så tacksam att det här med att vara gravid är över för min del. Ni pratade om att det är tur att man glömmer men jag hade absolut inte glömt min förlossning med Iris när vi började försöka få till Astrid men vad gör man, vill man ha ett syskon så måste man.

• Mrs  B

BS
    Jag både ammade och gav flaskan till Malte men han fick sova i eget rum ändå. Annars sov han inte alls. Mina barn har aldrig tokskrikit efter mat så att hela huset vaknat. De gryr, man kollar klockan och märker att det är dags för mat, och så får man gå upp.

Älskar tulpaner men är dålig på att köpa hem dem. Min mamma däremot har hela huset fullt av tulpaner.

• passionsblomman

Jaha Telis, nu har jag gråtit ögona ur mig efter att ha läst den där bloggen!

Jag som hade en gråtstund redan inatt när jag slogs av insikten hur snabbt allt går. Nio år fyller min pojke och jag har inte så mycket tid kvar att ha honom liten och nära hos mig.
    Det är bara pytteliten tid kvar innan han vill sitta bredvid någon annan än sin mamma i soffan på med fredagsmyyys.(hoppas inte föräldrarna stör) Jag blev så himla ledsen att jag började lipa. Och nu blir jag det igen bara jag tänker på det.
    Och så läser man något sådant där. Det är ju bara helt outhärdligt.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge