• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Vänta du bara Vickan ... du lär få sysselsättning !

• viktualia
    Lapinette skrev 2010-02-08 17:00:26 följande:
    Vänta du bara Vickan ... du lär få sysselsättning !
    sen ja.. men nuuuu?!? jaja.. jag har en liten projektlista och jag har inte bockat av såååå många saker från den... och inte kollat frysarna som Parnassia tipsade om i förmiddags...
  • Lapinette

Om jag vore dig så skulle jag slappa, läsa en bra bok, sova ... sånt som du inte kommer kunna göra sedan.

• Telis

Vickan, soooooooooov! Och passa på att njuta av att äta en varm middag med båda händerna.

Idag har världens bästa svärmor varit här och hjälpt till med Televinken, det har verkligen varit fantastiskt skönt. Och så har vi ätit mängder av mögelost och bresaola och salami, åååh vad gott det var och vad jag har längtat!

• Telis

Jaa, och dessutom så säger hon att det bara är att säga till så kommer hon som ett skott över dagen bara för att gosa med T och hjälpa mig med det jag vill. Då har hon ändå runt tjugo mil till Stockholm.

• Lapinette

Det är kärlek det! Vad skönt att ha sånt stöd.

• Ore

Telis: Toppen med en sådan svärmor!

Vickan: Passa på att börja spela in bra TV-program att se medam du ammar. (Tar iofs inte så lång tid...) Inget i friluftsarsenalen som behöver impregneras eller så?

Min lillkille gnyr bara närhan är hungrig på natten... Och efter matning och blöjbyte brukar han somna på 5 min. Han sover dock ganska ljudligt, vilket jag är ok med under första nattsovpasset. Sedan är jag för pigg för att sova trots ljuden, så då blir det värre. Men, jag har det ff lyxigt, så jag klagar inte ...

Passar också på att efterlysa Izzie, var eeevigheter sen hon var innekänns det som...

• snaily

Säger hej innan jag läser ikapp dagen! (och passar på att skriva ett egoinlägg )

Ser att Vickan fortfarande är här *vink vink*

Telis
    Å vad härligt att du har en sån bra svärmor (INTE besvärsmor eller svårmor! )

Haft en lång arbetsdag och har sen ätit en improviserad middag, det blev pasta med lite-av-varje-gryta (bland annat quorn, broccoli, kidneybönor, lök, champinjoner och grädde), och vitt vin till, gott!

Det snöar!! Jippee! Och imorgon är jag och maken lediga, båda två SAMTIDIGT, så underbart!! Tänker alltid inför såna dagar att det ska bli så trevligt med sovmorgon tillsammans, men när jag vaknar har han som regel redan hunnit gå ut med Korven och ätit frukost.

*läsa läsa läsa*

• snaily

Lapinette skrev 2010-02-08 09:28:05 följande:

Sen är jag också trött idag. Inte för att någon liten söt bebis har hållt mig vaken i natt utan för att jag inte fått mina 8 timmars sömn pga att jag och maken hade lite skoj i natt .
    Samma här! (för övrigt rena rama förlora-oskulden-varning på mig efter en massa veckor med kroppsligt strul)

Lappis igen - du var verkligen supertjusig på festen! Ser ut som ni hade kul!

Liten
    Hoppas verkligen du får gå hem snart och bara skrota runt och småpyssla hemma och vila lite inför bebisankomst!

Förresten - dagens namnsdagsbarn till trådbebis, någon?

Tinga
    Gaaaah vad jobbigt med det dåliga ätandet hos Piff & Puff, igen, fortfarande. Kan inte göra annat än att skicka stora kramar och HOPPAS det vänder snart!

Ikväll kl 20 är det Himlen kan vänta, ett år senare - om det finns fler än jag som följde den serien när den gick. På tal om sånt som får en att gråta... Känns ju lite extra eftersom en av deltagarna tillhörde samma yrkeskår som jag.
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge