• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Liten med Mindre

BS - jag hade ju barn- och manfritt i helgen. Sååå skönt! Eller - mannen kom ju hem och körde dammsugaren så att jag slapp. Min stora insats var väl städa krukväxterna och damma.

Minns att Mindre också gick från sova gott till världen går under på nolltid.

Vickan - motion är säkert bra mot illamåendet...säger hon som oxå mår lite kymigt. Men, ska ju gå hem snart med min spänniga mage. Hoppas Mindre är på gott humör så det går lätt att ta sig hem.

• viktualia
    Tinga skrev 2010-02-08 14:22:45 följande:
    Vickan - vad är du för en jämställdhetsivrare som skriver att du är "ägarinna" till något?
    ha ha ha ha ha ha! *dagens humor*

det härrör sig nog mest ifrån att maken troligen inte anser sig vara delÄGARE i min oerhörda friluftsprylarsenal/väskansamling.. ha ha ha ha
  • Tinga

Vickan - medaljös är en annan variant som låter väldigt mesig i mina öron; som att en medaljös har lägre status än en medaljör, och därför föredar jag medaljör, oavsett kön.

• Tinga

Ha, jag fick det 2000:e inlägget. Vi måste vara bra på G för nytt rekord i antal inlägg i en tråd.

• Liten med Mindre

Dags att dra sig hem till lilltösen.
    Enkel soppa till middag - så det gör nog inget om det tar lite tid från dagmamman. Skönt att slippa stressa.

Kanske ska prenumerera på köttfärslimpa från Vickan framöver.

Tjing!

• viktualia

Liten - skickar över lite köttfärslimpa! den är kryddad med parmesanost, rödlök och timjan - hoppas det smakar!

• viktualia

gaaa kollade just gravidkalendern på FL... 9 dagar till bf.. hm.... en blandning av "hjälp så snart" och "snälla låt detta vakuum släppa"...

• Lapinette

Vickan - shit, vad spännande!!!!!!!!!!!

• MuffinsTönt
    Lapinette skrev 2010-02-08 16:32:38 följande:
    Håller med!
  • viktualia
    Lapinette skrev 2010-02-08 16:32:38 följande:
    ööö just nu är det så ospännande det bara kan bli... sitter här utan att känna ett dugg och är SÅÅÅÅÅÅ uttråkad.. redan... hm..
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge