• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Är inte kl 9.30 snart?! Det här är ju grymt spännande!

Grattis till dig och maken, EA! Hipp hipp hurra!!

• fru AM

EA: grattis till dig och maken! Ni delar födelsedag med min äldsta brorsdotter!

Ja - kommer Vickan logga in kl 9.30 eller ligger hon månne på BB med ett litet troll på armen ...

• Lapinette

Snaily ? det var oskuldsvarning för oss också. Först trötthet, sen mens, sedan har jag blött i några dagar efter undersökningen i förra veckan så då kändes det inte så skoj.

Porchez ? beklagar sorgen!

Fru E ? Stort grattis!

Gällande att berätta eller inte berätta om IVF så tror har vi nog alla här inne (som gjort IVF) kört på det sätt som passar oss bäst. Jag är ju en pratkvarn i stora mått så jag har berättat i princip för alla. Den som var jobbigast var min mamma som ringde i princip varje dag för att höra hur jag mådde. Jag höll på att bli tokig så vid mina andra IVFer valde jag att inget säga något till henne.

Jag tror att Vickan kommer att logga in.

• Parnassia

God morgon!
    Jag tror också att Vickan kommer instormandes här vilken minut som helst. Hon får ju se till att hålla tiden också när hon angivit en!

Grattis Fru E och maken!

• fru AM

JAg tror också Vickan kommer logga in snart ...

Porchez: beklagar sorgen. Även om det känns plötsligt och chockartat och sorgligt så är det bättre för alla när en gammal människa rycks bort fort, snarare än att sakta vissna bort och bli en skugga av sitt forna jag. Jag har så svårt att minnas min mormor när hon var "sig själv". Hon var dålig, blev sämre & sämre under många år och var tillslut som en liten förvirrad fågel med håret på ända och inga hästar hemma ...
    Porchez: KRAM!

• fru AM

tappade hälften av min utläggning där ...
    Porchez: givetvis finns det mellanting mellan att hastigt ryckas bort och att sakta tyna bort - och om nu folk måste dö så kanske det är medelvägen som är skonsammast (för de anhöriga i alla fall). Att hinna ta avsked är väldigt viktigt. Och jag är ledsen för din skull att du inte hann med det - det gjorde kanske ingen. Dog han i sömnen, söta morfar?

• start september

Spanar också efter Vickan...

Här blev det förresten bom, tanten gjorde entre någon dag för tidigt till och med. Kaostillvaron fortsätter lite till, men kljusning om någon vecka. Bara att sikta på NÄL då...

Beklagar sorgen Porchez.

• fru AM

Nu är ju klockan över halv tio ... Vickelivickaaan?

• fru AM

Start September: va är tanten hos dig? Hon är ju här också!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge