• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Tinga

Vickan - ajabaja att vara försenad i ditt tillstånd!

EA - grattis på födelsedagen!

Ore - krya på dig!

Koko - kram! Det är tufft nog med en med insomningsproblem.

Snaily - vad skönt att du är på banan igen nu.

Själv håller jag på att bli tokig på allt klödd med maten hemma. Piff sondas 100% igen nu. Ska ringa till logopeden och magdoktorn igen, för nu är vi tillbaka där vi var för ett halvår sen.

• fru AM

Tinga: Nej - vad jobbigt!!! Hur äter Puff då? Hur går det annars på dagis? KRAMAR

• Ore

AM: Tack för input, om inte blödningen slutar (tror den har börjat avta, peppar peppar) så ska jag kolla om jag kan få byta... P-ring tycker jag är suveränt, men tydligen får jag inte ha det när jag ammar? Eller är min BM oupplyst? *måste kolla detta* Enligt henne kunde jag välja på minipiller, hormonspiral och kopparspiral. Och det kändes onödigt att sätta in en spiral, när jag är väldigt nöjd med P-ring...

fru E: GRATTIS till dig och maken!!!

Snaily: skidor till lunchställe låter suveränt (även om jag just nu gärna drar filten litet högre upp och ryyyser av tanken att gå ut...)

• Ore

Tinga, sötnos, KRAM!!! Det är SÅÅÅÅ tråkigt att det inte blir några permanenta framsteg i ätandet.

Du kommer väl ihåg att ni gör ALLT ni kan och att det absolut INTE är erat fel att det inte funkar med maten!!!

• Lapinette

Tinga - usch vad trist och tungt! Skickar ett gäng styrkekramar till er.

• Liten med Mindre

hmm - måste vara roligare att promenera ute i dagsljus än gå i trappor inne. min personliga reflektion.

Första tiden med Mindre var vi inte ute särskilt mycket - lite svårt att få till det innan det blivit mörkt ute... Nu var det visserligen precis efter nyår - lite ljusare ute nu.

• BrudSommar2006

Vickan, Astrid föddes ju åtta dagar för tidigt och det är ju idag väl för dig. Å andra sidan kom Iris en vecka för sent. Tror nog inte på färdknäppar och trappor och annat faktiskt, jag tror den kommer när den bestämmer sig för det hursom! Men jag säger lycka till nu för säkerhets skull!

• fru AM

Ore: förlåt - glömde att du ammade. Nej P-ring får du vänta med då. Mini-Pe kan jag verkligen rekommendera som minipiller.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge