• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Parnassia - jag fattar! Och som jag skrev om innan så grubblar min kompis och hennes man en hel det över sånt också.... Deras L som är snart 5 har ju inte valt sin lillebror som sätter begränsningar för familjen.. men det verkar gå att hantera någorlunda... blir kanske värre om lillebror fortsätter att vara så här otroligt efter även när de blir äldre....

• nennesjuttioåtta

*snubblar in*

har fullt på jobbet men har minsann tjuvkikat vad ni har haft för er.

Tinga
    Ååh fy sjutton vad överjävligt att det gått så många steg tillbaka igen. Finns inga ord! Massor av kramar och vad skönt att ni ska träffa psykologen för att få hjälp med alla tankar. Tycker absolut inte att du ska skämmas över dina tankar, bättre att ösa ur dem här än att gömma dem inuti sig. Kramkramkramkramkramkramkramkramkramkram!!

Grattis Fru E!!!

Vickan
    hahaha det var spännande att läsa ikapp morgonen, men där är du jU! Jag tror det blir ett Troll i förtid. WOOAAAHHHH!!!!!!

Parnassia
    Jag förstår vad du menar, absolut!

Idag har jag gått upp ett helt kilo sammanlagt! Wohoo!

• passionsblomman

Parnassia, jag inte bara fattar, jag känner igen tankarna helt och hållet. Det är en förändringstor nog att ens få syskon och får man då ett om tar all föräldrarnas energi och uppmärksamhet etc etc så blir det ju en helt annan tillvaro.

Bs, jag tror nya plantor som inte är lika väletablerade än med rotsystem och allt, behöver mer ljus och värme i början av sina liv. Förresten är väl inga pelargoner alls på topp så här års, de är ju växter som normalt lever i Afrika eller om det var Centralamerika.

• Lapinette

nenne - hej hopp! funderade på att skicka iväg ett mail till dig då du hållt dig undan i några dagar. Antog at det var jobbet som drog i dig.

Här har vi ätit biskvier. Vår pensionerade konsult som gillar sött var inne och frågade runt om ingen kunde tänka sig en kaka ... sen gick han ut och kom tillbaka med en kartong . Trevligt men samtidigt skönt att han inte är inne varje dag på kontoret numera ... förut stod det nästan alltid något sött ute i köket.

• viktualia

Lappis - ååå biskvier... sådana bakade svärmor till jul... gaaa jag kan äta mängder....

Nenne - trevligt att se dig här, började också fundera över i vilken garderob du hade gömt dig...

• BrudSommar2006

Tittar på Förlossningskliniken och det är en tjej som sätts igång utan att ha gått över bara för att hon tröttnat! Bara för att det blev igångsättning och tog tid så var de tvungen att göra kejsarsnitt mitt i. Farmor och mormor sitter utanför och väntar. Bara i USA...

• Ore

PB: Tack för ompysslingen!

Tinga: Tror som flera andra här att det är bättre att sätta ord på känslorna, än att förneka dem. Det är KLART att man grubblar kring om och kanske, och vad som skulle ha hänt ifall valet blivit att bara en av tvillingarna skulle få fortsätta "leva" i magen... Det är nog bara naturligt att tänka så när man har det så jobbigt som ni.

Precis som BS vet jag inte om det är vanligt att de gör så, om det blir problem under graviditeten? För det var inget som diskuterades med er, eller?

Oupsie: Duktigt att få iväg ansökan!

Angående blödningar och minipiller har jag läst mig fram till att det är normalt med blödningar, särskilt i början när kroppen "ställer in sig". Bara litet irriterande, tycker jag, eftersom jag "bara" ska ha pillrena tills jag slutar amma, vilket förhoppningsvis (?) blir någon gång i sommar.

Nog för att det är ganska mysigt att amma, men man blir också väldigt låst...

Undrar ff vart Izzie tagit vägen? Och Frullan? Och Frejis? Saknar er Hoppas allt är bra!

• Ore

BS: Haha, i så fall hade min svägerska fött för länge sedan, om man hade kunnat bli igångsatt så lätt Hon tycker det är uuuurjobbigt att vara gravid (fast jag förstår henne, hon har haft mycket problem...)

• nennesjuttioåtta

Lappis
    alltså, ibland orkar jag bara inte klicka på "logga in" för att då msåte man leta sig tillbaka till tråden igen. Det tar sån tiiiiid...

Passionsblommisen
    jag är i v 13+5 idag

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge