• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Liten med Mindre

snaily - vad mysigt att kunna sporta fram till restaurangen! Känns ju extra gött att beställa in god mat då.

AM - japp, dubbelvagn kikar vi på. Ingen känns bra faktskt. Men så är väl dubblemodellerna en kompromiss av ena eller andra sorten.

Vickan - krya på dig. Trist att må så illa. Eller spyr du bara utan att må illa?

Ore - krya på dig med. Usch för att ha feber och behöva upp o amma.

Snaily igen - hur kan man inte orka äta upp maräng? Det är ju bara luft???

• Lapinette

Usch Vickan för att må illa!

snaily - låter supermysigt!

• viktualia

Snaily - lät som en ljuvlig dagsplanering!!!!

Illamåendet - jag gissar att det är hormonstormarna som gör det. Mådde illa på exakt samma sätt i somras när jag var i v6-14. Det kommer plötsligt och mitt när jag äter. Just nu känner jag mig lite seg, men inte sjuk på riktigt. Mer utpumpad vilket också stämmer med sommaren scenario.

Roligare var det i natt när jag faktiskt påmindes om hur det är att ha mensvärk. Även om det fladdrade förbi en kort stund fick jag nåt slags hopp. Men nu är det borta igen...

• Lapinette

Själv ska jag åka skridskor efter jobbet idag och sen gå och äta lite thai efteråt, med en kompis.

• Parnassia

Vickan - Förvärk!

Snaily - jag vill också åka skidor. Är jag dum om jag ger mig ut? De har gjort superfina spår med pistmaskin och spårsläde på åkern precis bakom mitt hus...

• fru AM

Liten: Teutonias syskonvagn då? Med vändbar sittinsats (enligt dem själva "utan kompromisser": www.teutonia.de/index.php

Vickan: förvärk! Detta kan gå snabbare än vad du tror Vickan!

• Liten med Mindre

Parnassia - känns det bra så ut och åk med dig. Ska ju vara skonsamt värre för kroppen.

Fundrar själv på om jag mår kymigt för att jag är hungrig, eller för att jag har en konstig spännig mage? Får nog försöka hålla mig till lunch i alla fall, åt ju äpple nyss...

• viktualia

Parnassia - jaa varför skulle du inte ut och åka?!?

Och snabbare än jag tror.. hm.. jaa maken är i alla fall noggrant informerad om läget och beredd. Själv slipper jag gärna spy mer... och Trollet är välkommen ut!

• fru AM

Vickan - har du några trappor att gå upp och ner i? (Fast håll dig i ledstången) Ät ananas! Färdknäpp! Massera vaderna! Är det fullmåne?

• viktualia

Ananas!!! Ha ha ha! har en burk konserverad som jag skulle kunna sätta i mig på 10 sek... ha ha ha

Och japp, jag har trappor i huset som jag traskar i. Men som sagt.. jag försöker ta det hela med ro och inte hoppas för mycket... det är ju ändå 8 dagar till bf... risken är att jag blir galen om jag hoppas för mycket och sedan går över tiden..

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge