• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Ore

Telis: Vår lillkille har inte jätteproblem med magen, men tycker om att bli buren på magen när han har magknip. Han får ligga på¨ens arm, med huvudet vid armvecket och handen vids blöjan ungefär...

• Lapinette

Jag gillar att röra på mig ute i naturen ... även om det tyvärr blir allt för sällan numera. Så skridskor, skidåkning, vandra, cykla ... . Sen är jag en idiot som har hållt på och håller på med sport inomhus i unkna träningslokaler och sporthallar.

• fru AM

Telis: det låter knäppt men jag vet att det finns som en liten "pysventil" för gasiga bebisar - vilket hjälper dem att lätta på tryckaet ... vet dock inte vad den heter eller var man köper ska se om jag kan hitta det ...

• BrudSommar2006

Telis, minifom och sempers droppar är tyvärr rätt värdelösa, vi provade dem till Iris och det gjorde ingen skillnad alls. Astrid har samma problem men jag tror inte att det finns något som hjälper de små stackarna faktiskt. Någon kanske blir hjälpt av att testa mjölkfritt men även det är ju lönlöst för de flesta. Magmassage blir Astrid riktigt arg av.

• BrudSommar2006

Det skulle vara AMs pysventilförslag då, det är ju i alla fall något vi inte testat!

Pust, hämtade på dagis med Astrid i vagn och Iris på snowracer idag, jag är helt slut! Iris älskar att bli dragen på sin snowracer hon nyss fått och det är mycket lättare att dra den än pulkan. Problemet är att i nedförsbackar så kan man inte få henne att sätta foten på bromsen så jag får hålla snöret i en ögla så att jag kan hålla tillbaka den själv men jag får inte hålla snöret så för Iris (INTE hålla med hål i snöret!) och idag blev hon så förbannad att hon klättrade av och ställde sig på vägen och grät och vägrade följa med längre med en ilsken mamma till följd. Hålla handen skulle hon och det är ju jäkligt lätt med barnvagn i ena handen och snowracer som ungjäkeln vägrar sitta på i andra handen... Hoppas så att den här snön försvinner snart för det är ett litet helvete att dra barnvagn i det här väglaget här i förorten.

• BrudSommar2006

Ore, det greppet fungerade bra med Iris vad vi minns men när Astrid skriker hjälper inte ens det. Babybjörnen hjälper bäst, annars att man håller henne sittandes framför sig men det är rätt jobbigt för armarna i flera timmar.

Muffins, här är en som går upp! Sitter ju bara i soffan och ammar.

Iris har slocknat i saccosäcken, Astrid har inte vaknat efter vagnturen än och ugnspankakan är i ugnen. Pust.

Usch, i morgon ska maken ha bilen och jag måste både lämna och hämta, har inte behövt lämna än och inte utan bil. Får väl bli snowracer/barnvagnsvarianten igen men vi har en jättebrant backe till dagis och jag vet inte om jag orkar upp för den med både vagn och att dra Iris. Det är lättare hem för då är det ju nedförsbacke.

• BrudSommar2006

Vickan, glöm inte nässpray, går inte att få till det med lustgasen annars.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge