• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • FruCicci

AM, jag brukar som du skriver ge henne tusen saker att leka med när jag ger henne mat, oftast en sked eller ett lock från burken eller nappflaskan. Hon gillar vatten, så jag viftar med vattenflaskan framför henne o hon gapar ju efter den men jag kör in skeden ist, jätte taskigt. Men nu funkar ingenting.
    Jag struntar i det hela ett tag och försöker inte stressa upp mig, för det känner hon väl av det med.
    Jag gissar tänderna, för det var när hon fick nedertänderna som hon bråkade med maten i julas, sen blev hon rädd för skeden i samband med det för det gjorde ju ont i munnen, så nu tror jag att det är samma visa igen.... det ser spännt ut i överkäken.

Tack för tips vännen iaf

• fru AM

Cicci: kanske kan du ta flytande alvedon på en tops och gnugga där tänderna är på väg? Jobbigt för er båda! Kram

• Lapinette

BS - vad jobbigt det måste vara för din make. Säger som kloka AM, kan de inte få lite egen tid tillsammans. Kanske ta hela lördagen och göra något skoj ihop.

• Lapinette

nenne - ja, jag känner igen det där med CvL och någon artikel. Som sagt, ska försöka kolla runt lite.

Ville inte gå in här när min ena kollega lånade det lediga bordet bakom mig. Hon skulle hjälpa mig med säljbrev men fasen vad hon satt och pratade istället. Kom ihåg när jag förr delade rum ... fick inte mycket gjort för den pratkvarnen pratade non-stop.

• nennesjuttioåtta

BS
    Men när de är iväg på sina buss- och tågåkarturer (som jag tycker låter urmysigt!), verkar det ju bli kaos ibland då också?

• Telis

BS, här blir det också D-vitamin premiär idag eftersom T fyller 4 veckor idag.

Cicci, jag vet att du är den obotlige optimisten men någon endaste liten gång måste du väl ha tyckt att det är jobbigt med barn?

Tinga, om Puff gillar mugg så kanskee han kan få filen i en mugg och cheerios vid sidan om att pilla med?

• MuffinsTönt

Nenne
    Oj, så mycket snö?!? Tur att jag inte bor där nu. Annars lär jag bli instängd i all snö.

• FruCicci

VA? kan man göra så?? har jag aldrig hört.... intressant! men om man ger henne en vanglig alvedon, kanske det hjälper med då????
    har jag inte ens tänkt på.... tack för tipset!!!!!!!!!

fru AM skrev 2010-02-10 10:14:36 följande:

Cicci: kanske kan du ta flytande alvedon på en tops och gnugga där tänderna är på väg? Jobbigt för er båda! Kram
  • Lapinette

Googlade och hittade istället detta gällande tips på hur man blir gravid.

5. Slappna av
    Stresshormonet kortisol kan påverka ägglossningen och leda till sänkt fertilitet. Gör sådana saker som du blir lugn av, vare sig det innebär en helg på spa, att promenera i naturen, att träna, att pyssla eller att meditera.
    Är du stressad i vardagen - överväg samtalsterapi. Enligt en studie på kvinnor som förlorat sin ägglossning fick hela 77 procent av tillbaka sin ägglossning efter att de lärt sig sänka stressnivån genom terapi.

• BrudSommar2006

Nenne, ja det blir kaos även när jag inte är med tyvärr.

Nu ska ju maken vara hemma på fredagar för att göra saker med henne när hon inte får vara på dagis men det är ju inte säkert att hon uppskattar det ens och det slutar ju ofta med elände för honom i alla fall tyvärr. Så det är inte så att hon vet att jag förr eller senare kommer för hon bråkar med honom även utan att jag är med. Ibland tycker hon ju att det är jättekul och då tror man att det vänder och sedan blir man besviken när det händer igen, ja ni vet. Bvc vet ju om att hon är jobbig men det finns nog ingen snabb fix tyvärr.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge