• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Vännerfan

Har precis ätit en massa falukorv i ugn späckad med tomater och äpplen och en massa potatismos. Det är nog den godaste husmanskost jag vet tror jag. Så nu vet ni det också.

• viktualia

Vännerfan - lät som en god lunch!!!

Ego - jag fick just ett gäng "mammaböcker" med posten från min bästis... snygg timing till uttråkade Vickan i sjuksängen!! Ska bara provsmaka en blåbärsmuffins innan jag läser/sover en stund till.

*pling på er*

• Vännerfan

Ikväll ska vi göra sushi. Det finns 3 ställen som har sushi här i stan, men dessvärre får inget av dem godkänt av oss. Och det var lättare än väntat att göra själv, men så gör vi bara
    med lax och avokado så det blir ju inte samma variaion som när man äter ute. När jag är hemma sen kommer jag nog köra till Karlshamn ibland (6 mil), för deras sushi får betyg 100 på en 100-gradig skala av mig. Till och med miso-soppan smakar himmelskt där!

Fasen vad jag är off-topic idag!

Ska jag vara lite on, så tror jag att jag har sammandragningar, förvärkar eller nåt sånt. Beror säkert på att jag så många gånger varje dag får höra att det ser ut som om min bebis ska komma ut när som helst och det stressar mig! För den är faktiskt inte färdig än och inte jag heller!!

• Vännerfan

När jag skriver att VI gör sushi menar jag förstås att jag står för dukningen och häller upp soyan i små skålar. Så ni inte tror att jag har gått och blivit mästerkock eller nåt. Men idag tror jag att jag skulle få äran att stå och fläkta riset!

• Vännerfan

Sov gott Vickan! Själv ligger jag i sängen med laptopen och ska nog också sova lite. Ska bara lyssna lite på Snabba cash först.

Tjing!

• Telis
    Vännerfan skrev 2010-02-10 14:19:26 följande:
    När jag skriver att VI gör sushi menar jag förstås att jag står för dukningen och häller upp soyan i små skålar. Så ni inte tror att jag har gått och blivit mästerkock eller nåt. Men idag tror jag att jag skulle få äran att stå och fläkta riset!
  • Telis

nenne, klart du ska ha en ny hjälm! Dom blir säkert, eh ... dåliga?, efter ett tag.

• Telis

Jag är så skidsugen så jag tror jag dööööör. Jag höll på att smälla av av avundsjuka när en kompis skrev på FB att hon skulle till Väsjöbacken och då är ju den som en normal liten backe från liften till parkeringen på vanliga skidställen.

På tal om skidor så hade jag glömt att Ore frågade vad en fejsplant är. Det är alltså engelska för att man gör en vurpa och kör huvudet först i snön (helst ska det vara massa lössnö för att det ska vara riktigt roligt ). Man står på näsan alltså. Inte helt ovanligt när man kör telis.

• fru AM

Vänner:
    Jag gillar att fjällvandra faktiskt. Eller gjorde det innan jag fick barn ... Fast inte vintertid. Och inte bo i tält. Jag gillar vackra vyer, lite lagom ansträngande vandring och bekvämt boende och god mat (gärna matsäck). Så när barnen är utflugna eller vi har långtidsbarnvakt så kan jag visst tänka mig en sån semester.

Nu ska jag bege mig outdoor och hämta Livia på dagis. En terrängvandring så god som någon i detta väglag. Dock behöver man inte fundera på övernattning.

• Telis

Bärsjal is the shit alltså! Även om det är lite svårt att pumpa bröst, duscha och klä på sig rena kläder när man har den den på sig. Men det är en liten lycka i vardagen bara att få sätta på en tvättmaskin och skriva BT-inlägg med båda händerna. Och så kan man ju snusa bebishuvud på samma gång.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge