• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

nenne, det var en fejsplant det!

BS, jag vet faktiskt inte hur hans kurva förhåller sig till andra, det måste jag fråga om!

muggles, fem minuter för ett ÄL-test? Vad har du för test då? Dom jag hade visade resultatet inom typ 10 sekunder och dom kunde man testa men när som helst på dagen, fast det är väl bra om man inte kissat 10 minuter innan man tar det.

• muggles

BS: jag menar det inte som kritik att ni ger ketchup, har bara själv valt bort det. Och jag äter det inte själv annat än till köttfärssås (och hittills har Moa inte velat ha så).
    Nej det står nog inget om morgonurin, har nog blandat ihop det med gravtest. Men jag tänkte att om man dricker mkt kaffe på dagen så borde urinen bli utspädd och att man då inte fick utslag ev? För mig skulle det passa mkt bättre at testa på kvällen.

• Parnassia

Muffinstönt - nej vi kände inte varandra så extremt väl så jag är inte ledsen direkt. Men det kommer bli tomt utan honom, han var pigg och kom förbi och pratade ibland, han kunde berätta så mycket om byn, folk och husen, han har ju bott här hela sitt liv.

BS - menar du att Erikshjälpen var en av de bättre organisationerna? Vad bra isf, och dåligt om det var tvärtom.

Häromkring står det i nästan alla dödsannonser "tänk gärna på xxx, pg-nummer yyyy". (byt ut xxx mot cancerfonden, röda korset eller vad det nu kan vara) Som i vårt fall, när vi inte står så nära att vi skulle skicka blommor för "släktingarnas skull", så känns det superbra att kunna skänka pengar, då har man gjort nåt och man har visat att man engagerar sig.

• muggles

Telis: CB. Nej 5 min tar det väl totalt. Jag kissar alltid i en mugg och så tar testet minst 3 min innan det visar resultat. Så totalt blir det väl inte riktigt 5 min men det känns som att det går värdefull tid (du vet jag är inte heller ngn morgonmänniska - att gå upp kl 06 är NATT för mig )

• Vännerfan

Muggles, Maken gör sushin från grunden. Det svåra är att få till riset så att det får rätt konsistens (och håller ihop) och inte blir för sött.

Nenne, Jag har känt den här bebisen sen i vecka 11. Har inte läst att man kan känna så tidigt, men jag gjorde det och kände ca varannan dag i början, sen varje och nu flera gånger varje dag. Men jag vet ju hur det ska kännas. Och den här bebisen ligger så man känner den väldigt väl. Förra gången kände jag efter RUL. Jag låg på rygg och andades ut så det blev lite trångt. Då kände jag nån som liksom "knackade" där inne.

• nennesjuttioåtta

åååh men spaghetti solo som är så gott!!! Jag var tvungen att sleva i mig lite spaghetti förra veckan INNAN jag lade på såsen för att de tär så himla gott som det är. Helst med lite smör iofs.

• muggles

På fredag har jag förresten min privata gyntid. Jag känner mer och mer att det kan vara så att vi får nöja oss med ett barn. Och iom att jag inte vill bli besviken varje månad utan vill leva som vanligt har jag jobbat jättemkt med mig själv att acceptera det. Det gick så långt att jag kände att jag kanske skulle avboka gyntiden. Men pratade med maken som tyckte jag skulle utnyttja den för att ha det gjort, dessutom tyckte han att kan man enkelt tillföra progg så tycker han vi ska testa det. Han är så bra! Jag var lite rädd att han skulle tycka att jag gick igång för mkt, och blev "hysterisk" men det gjorde han inte, han stöttar mig till 100%. Det borde jag väl ha vetat att han skulle göra men ibland går tankarna konstiga vägar...

Nu är jag bara lite orolig att inte gyn ska ta mig på allvar. Fast som maken säger, vad är det värsta som kan hända? Nä det är ju inte så farligt om de tycker att jag ska ha tålamod jada jada, men ändå... Äh, ni fattar kanske.

• nennesjuttioåtta

Vänner
    v 11! OOOHhh! Jag får testa med att göra det trångt men det är ju svårt att veta vad man ska känna... Men jag tycker det är lite konstigt att övermagen blivit så spänd redan, fast beror det på att den är full med toscakaka?

• Vännerfan

Vad bra att Moa klarade kontrollen bra! Här har de ingen 2,5 år-kontroll. Kanske 3-års? Jag lär väl få reda på det snart när jag kommer springa en massa på bvc med bebisen.
    *sliter mig från datorn*

• muggles

Alltså det där med att barn inte gillar sås el saker ihopblandat - är inte det jättevanligt? Jag tycker jag har hört det förut så när Moa blev "sån" så var det bara "jaha, då lägger vi såsen vid sidan". Det kan ju bero på hur deras smaklökar utvecklas el att de vill lära sig olika konsistenser/smaker och därför föredrar saker en och en. Enda såsen som Moa accepterar är eg köttfärssås, annars ska det helst vara "torr" mat. Uräckligt tycker jag

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge