• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

Cicci
    bäst att köpa flytande alvedon, suppar blir så äckliga när de löses upp.

• FruCicci

BS, jag misstänkte att ni testat det, ni har säkert provat allt
    Hur som, hon blir förhoppnningsvis en lugn och sansad tonåring Då får vi andra vatten på vår kvarn....

• BrudSommar2006

Cicci, hoppas att alvedon-tricket fungerar.

AM, det kan ju hända att det krävs längre tid, inte för att jag tror att maken ser fram emot flera dagar i sträck ensam med Iris...

• nennesjuttioåtta

BS
    han kanske tycker det är värt att prova, även om det kommer bli en pärs så kanske det blir bättre efteråt och det måste ju vara trevligare än kamp varje dag?

• Telis

Cicci, med "Men jag kanske var mer förberedd på att barn faktiskt vaknar på nätterna, så det kom inte som en överaskning." - menar du mer förberedd än mig? Tro mig, det kom inte som någon överraskning för mig. Jag tror att jag har tjatat om det i tråden långt innan T kom att jag var orolig för hur jag skulle greja nätterna.

Jag tycker också att det är jättemysigt med T och är såååååå supertacksam för att vi fått honom och skulle aldrig någonsin vilja ha honom ogjord men jag skulle ljuga om jag sa att det inte är jobbigt emellanåt. Men så är jag ju en bra bit äldre än du och behöver en jäkla massa mer skönhetssömn, du är ju skitsnygg redan utan att ha sovit en blund.

• Vännerfan

Hej i tråden!

Ni skriver alltid så mycket så när jag väl läst igenom har jag redan ont i ryggen. Är hemma idag pga förkylning. Så jag ska strax återvända till sängen. Först bara några kommentarer.

Creme brulee-recept efterfrågades (av EA?). Vi gör oftast detta:

svenska.yle.fi/matochfritid/matartikel.php

Men med sådana formar som oftast finns i handeln idag (lite mindre i diameter men högre) så behöver man låta dem stå inne lite till mot vad som anges här. Man får prova sig fram med sin ugn. Det får INTE koka (ta ut direkt i så fall), men jag brukar få ha dem inne i 50-55 min. Då ör de inte så rinniga när man tar i dem. Sen lyckades vi aldrig få till sockertäcket ovanpå mha ugnen, utan köpte en brännare på Biltema (lika bra som den på t.ex. Cervera, men billigare) och det funkar kanon att bränna sockret med den.

Telis, Japp, det var jag som tipsade Koko förut om den där pysventilen. Min granne hade stor hjälp av den en period, men om det inte är att få ut gaserna som är problemet, så hjälper den nog föga. Sen måste jag säga att jag upplevde det som ett kaos i början att få barn, men att det verkligen la sig med tiden (efter 2-3 mån). Det gör ju inte det för alla, men för många. Sen hur det gick till vet man inte... Men barnet växer. Så försök tänka att det inte är för evigt, det är "bara" en fas!

Tinga, Jag vet ett par som genomgick flera ivf:r efter år av egna försök. De blev till slut gravida med tvillingar som förlöstes i v 26 (alltså 25+xx). Pojken försökte de aldrig rädda, men flickan ?räddades?. Föräldrarna upplevde det som att de efter att ha längtat efter något så hett hamnade rakt in i ett helvete. Och det diskuterades mycket hur mycket kraft man egentligen borde lägga på att rädda liv så tidigt. Med det vill jag bara säga att jag inte tror att du är ensam om dina tankar kring Piff och Puff! Och det känns som att det är ett helvete man måste ha upplevt för att fullt ut förstå, även om man försöker göra det... Kram!!

Cicci, Oj, visste inte heller att Skorpan inte ville äta. När Prinsen matvägrade var det för att han var sjuk på nåt sätt. Flera gånger tvingade jag in skedar i hans mun, som han sen spydde upp och först då fattade jag varför han inte gapade självmant. Och en period, precis dagarna innan Mugglan och jag åkte till Stockholm, han måste varit 9 mån då, matvägrade han för sakens skull (typiskt för den åldern tror jag). Då fick han ingen mat, men åt efter ett par dagar igen. Och Skorpan är väl drygt 8 mån nu. Å andra sidan spyr hon och då är det ju inte pga matvägran hon inte äter. Hmmm... Känns mer som att hon kanske har uvi eller något då. Hur länge har det pågått? Hoppas ni hittar en lösning så att ni får en härlig semester i Dubai!!

Vickan, stort lycka till!!

Mugglan, Åh, nu ville jag ju ÄNNU mer komma och fira din födelsedag!! Så fort jag får till rutiner och så (säg, efter 2-3 mån om barnet är friskt och allt går bra) så ämnar jag åka till Götet och parkera mig där i närmare en vecka. Det ser jag fram emot!

Oj, vad klockan går! Kram alla!

• FruCicci

Syftar inte på någon särskilld men använde kanske samma uttryck som du gjorde i ditt inlägg, så du uppfattade det som det Telis, förlåt, inte meningen.
    Jag tror att olika människopr är olika känsliga för sömnbrist. Jag fixar det antagligen lite bättre, för jag tycker inte det är så farligt jobbigt och värt att klaga över. Då hade ni haft en som klagade varje dag på det här i tråden, inte så kul kanske

Kommer ihåg hur mugglan mådde bättre när hennes man tog matningen vid 11 o 01 eller hur det var och hon gick o lade sig vid 22, då fick hon 5h i rad eller hur det var och hon kände sig piggare!

Jag kan erkänna att jag tycker det är drygt att jag inte kan somna om igen efter alla turer, jag ligger och väntar på att nästa ska vakna och tycker det inte är mening att somna ibland, men det är ju mitt eget fel.

Tror vi alla är tacksamma att vi har fått våra klimpar med faktiskt

• Lapinette

Ja, fattas bara annat! Om någon här inne inte är nöjd/glad över sitt barn så inboxa mig så ger jag min adress .

• FruCicci

Nu har Skorpan flugit in med ansiktet i vardagsrumsbordet oc fått en fläskläpp som heter duga och blodig utbuktning... skoj.... not.... nu kommer vi absolut inte få i henne varken sked eller mat

Vänner, tack för påminnelseen. Jag kommer faktiskt ihåg att prinsen inte åt när vi satt och käkade på bla Anglais någon dag o Rival er första dag var han med kinkig.... hmmmm.... kanske även en 8 månaders grej...kombo liksom!
    Nåväl, snart äter hon nog lite igen.... annars får hon skylla sig själv

• MSW

A vägrade äta något annat än pasta(burkar) ett tag sådär runt 8-9månader! Det gick också över! Men Cicci, är väl ganska troligt med tänder på G.. Stackars liten som ramlade på soffbordet!

Själv har jag lämnat A på dagis, det gick strålande, ingen ledsen A utan han verkade mest tycka det var roligt att vara på dagis igen! Skönt!

Nu har jag slängt i mig min lunch och ska nu bege mig till skolan, via bibblan!

Ha en bra dag!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge