• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Tinga - i din uppräkning av frukostalternativ ingick inte smoothie... med en skvätt fil/yoghurt i?!?

Ego - jag är TOKFÖRKYLD. Känns verkligen apelände. Tänk om förlossningen sätter igång och jag har värsta huvudvärken pga snuva?!?! bläääääääää

Ska strax återvända till sängen. För sov gott gjorde jag inte. Men inte pga magen...

• Lapinette

Vickan - så du är kvar hemma! Trist med snuva . Krya på dig!

MSW - ja, jag eldade upp mig rejält när hon envisades med att säga att hon sett ett program där någon sagt att kvinnan bildar ett hormon när hon är stressad som gjorde att det blev svårare för spermierna. Jag tror hon blandade ihop alltihop.

• FruCicci

God morgon,

Tinga - inte fil o flinger eller något annat.... hmmm INTE här HELLER. Jäklans!
    Ingen gröt, provade välling, inte det heller, och 10 sug på tutten inte intressant.
    Hon har ju varit knäpp i omgångar, så nu är min senaste idé att det kanske är framtänderna som spökar?
    Hon verkar inte ha ont eller så, hon är inte heller febrig eller särskillt gnällig.
    Ja ja, jag skiter i att ge henne mat, tänker inte kasta ut fler burkar nu o bemöda mig att blanda varken välling eller gröt.
    Nog om mig!!!

Lappis, ha ha, förstår att du gick i gång som fan, pulsen i 500 liksom... Men du, slappna av nu!

Oupsie, vad bra din psykolog beskrev hur man bearbetar känslor och hur man tänker, känner igen mig.

Jag håller inta alls med om att det är jobbigt och att man inte vil ha en till o det där. jag tycker som jag sagt innan att det är mysigast och roligast när de är under 1 år Skulle aldrig velat ha en färrdig 1 åring
    Men återigen så handlar det om barnet i fråga. När skorpan var mini så sov hon bra och åt bra och jag hade inga problem alls.
    Vi har ju inte någon anhörig i närheten och jag drar den där tunga tvillingvagnen själv överallt (använder ju inte bil), men det fiunkar. Det är nog tur att man inte har mamma som man kan lämna Victor till för att gå lite lugn o ro, för man ser så positivt på det som kanske andra inte tycker är något positivt, tex att Victor bara vaknade 1 gång i natt, det är ju värt en extra ronjarövardotter dans bara det

Vickan, nu måste du komma in snart *Väckarklockan ringer*

• Lapinette

Cicci - trying to!!! När är det ni ska till Dubai? Idag snöar det igen ... börjar faktiskt bli lite trött på snön. Nu kan det få bli vår istället.

• Lapinette

Själv tycker jag det känns alldeles utmärkt att få en färdig 1-åring. Jag längtar inte och har aldrig gjort efter det där första året.

• MuffinsTönt

Vickan - Krya på dig!

Är det inte någon av småttingarna som fyller år idag? jag såg någon som skrev 20xx0210.

• MSW

Lappis: Jag försökte googla men hittade inget..

Vickan: Men hur känns det i magen då? Äh, nu ska jag försöka att inte tjata mer hur det går och känns! Blir tillräckligt stressande ändå kan jag tänka att höra allt från alla håll!

Nu ska här bli "fruktstund" sen börjar det bli dags för att göra A färdig för dagis! Vi har haft sovmorgon idag! (eller ja, vi har varit vakna sen 6, men ska inte till dagis förrän vid 11..)

• viktualia

MSW - jag fortsätter ha lite mensvärkliknade som kommer och går.. just nu får det som sagt gärna hålla sig undan ett tag till.... snuvan gör mig alldeles matt.... så många timmars förlossningsarbete med behov av vettig andning känns SÅÅÅÅ avlägset...

... ska bara göra dagens jobbinsats och sen lägga mig i sängen igen...

• BrudSommar2006

Jaha, en stor dag idag, vitamin-droppar till Astrid som fyller en månad och Iris namnsdag. Fast "firar" gör vi med mina föräldrar som kommer hit på fredag istället.

Vickan, usch vad trist (och olämpligt!) med förkylning just nu, stackare.

Några mattips har jag inte för Iris är otroligt kräsen och alla barn är ju dessutom olika men Iris äter bara mat i bitar, inget ihopmosat och ingen sås. Av den anledningen går fil, gröt, köttfärssås, grytor osv bort helt. Korv går bäst men man måste skala den, även korv utan skal har ju en hårdare yta som hon tycker är skal. Frukost är smörgås. Lustigt nog vill hon ibland ha yoghurt (om det är en apa på förpackningen) och potatismos går bra, i alla fall lite.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge