• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Vickan - det låter onekligen (säger proffset i förlossning ... NOT!) som det snart är dags. Åhhh vad spännande!!!!

MSW - tackar för hjälpen, ska försöka göra en insatts själv och kolla. Eventuellt kanske jag har någon artikel liggandes i min IVF-mapp.

• nennesjuttioåtta

god morgon!

Lappis
    *andas djupa andetag* Oooh det kliar i hela mig när jag hör sånt där! Kul med skridskor dock! Läskigt med tunnebaneincidenten, hade han tappat mobilen på spåret och hoppat efter, enlgit aftonbladet?

Här har det snöat multi igen, så himla tröttsamt! Och såklart hade de återigen plogat igen vår utfart så maken fick ägna hela morgonen åt skottning. Nu får det räcka, vi har ju hur mycket som helst redan!!!

VVickan
    Jaså, du är här fortfarande! Fy sjutton för förkylning!! Hoppas du hinner pigga på dig tills det är dags!

Cicci
    Jag mår tokbra, tackar som frågar! Hoppas det bara är en fas för lillskorpan, så att hon börjar äta snart!!!!

Tinga
    smoothie låter ju som en bra idé?!? Eller små bitar macka med kletigt, sött (och schveinigt gott) messmör på som de kan slicka av även om de inte vill äta brödet?

• BrudSommar2006

Lapinette, imorse var Iris så jäklig mot maken, slog, sparkade och skrek, att jag tror att han snarare önskar sig en 18-åring redo att flytta hemifrån! Jag tror att han är ordentligt trött på att ta skit från henne och det slutar ju i princip varje morgon med att jag får avbryta min morgonsömn med Astrid och gå ner och ta hand om henne för egentligen är det ju bara mamma som får göra...

• nennesjuttioåtta

jag tror aftonbladet hade någon lista från en läkarepå Linnékliniken(?) på myter om barnlöshet, där stressen stod med som just en myt.

• nennesjuttioåtta

BS
    Men usch, stackars maken! Iris vet väl att du alltid kommer till slut så då får hon ju sin vilja igenom. har inte BVC något förslag så att ni kan få lugna morgnar??!

• viktualia

just nu får det gärna vara helt ospännande i magtrakten... *muttrar och lommar iväg mot sängen*

*vinkar till er alla*

• MuffinsTönt

Nenne
    Sa mäkarn inte det när ni gick på husvisning. Snöskottning ingår i köpet.

BS
    Fy, stackars make din. Är hon bara så på morgonen och bara så mot honom?

• fru AM

BS: Grattis Iris på namnsdagen!

Vad händer om de är ensamma hemma - din man och Iris? Är hon lika jäklig mot honom då? En idé skulle ju kunna vara att du åker bort ett tag med Astrid för att låta Iris och maken "hitta varandra". Eller om de åker bort över en helg ...? Men det har ni säkert redan tänkt på. Kram

• nennesjuttioåtta

muffins

Jo men föra veckan hade det snöat 173 cm den här vintern. Och igår kom det 2 dm till. Det är som snökaoset -98, förutom att då kom samma mängd på två dagar, nu har det ju hunnit sjunka undan. Vi har sån konstig gård så vi kan inte skotta undan snön hur mycket som helst heller, det är antingen staket, hus eller såna nivåskillnader att det bara är att göra några bautahögar och sen är det stopp.

• Tinga

Tack för frukosttips! Ska köra på med fil och flingor några dagar, och sen prova något annat om det inte blir bättre. Puff rotade iallafall runt lite med skeden i filen, och stoppade in litegrann i munnen, så det gick åtminstone lite bättre än gröten på så sätt. Å andra sidan är det svårare för oss att hjälpa honom med en sked här och där med filen, eftersom den rinner av från skeden innan den hamnat i hans mun.

Vickan - spännande! Och krya på dig, det låter inte kul med förlossning i kombination med förkylning.

MSW - vilken liten tuffing du har!

BS - stackars er, som ni sliter med Iris. Kram! Det blir ju jobbigt både för maken och för dig när hon är så besvärlig.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge