• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MSW
    MSW skrev 2010-02-10 11:16:47 följande:
    A vägrade äta något annat än pasta(burkar) ett tag sådär runt 8-9månader! Det gick också över!
    Sen är det juh dock så att A alltid legat över på viktkurvan och under på längden, så vi har juh inte behövt vara särskilt oroliga för att han inte äter, eftersom han alltid haft så mycket att ta av.. Fast man funderar juh ändå på vad det är som spökar.. Nu när han fått upp kindtänder har han också ätit sämre än han brukar, men nu verkar det ha vänt!
  • nennesjuttioåtta

igår blev jag avslöjad som gravid av mina gamla kollegor. Dock hade ingen modet att fråga mig. Fast det känns lite väl tidigt att det syns redan, eller? Är jag verkligen så dåligt tränad (säg det inte , jag vet redan svaret)

• Parnassia

God dag i tråden!

Blir så nyfiken Nenne - Hur vet du att du blev avslöjad om ingen frågade? Men i v 12 kan det absolut synas.

• Parnassia

God dag i tråden!

Blir så nyfiken Nenne - Hur vet du att du blev avslöjad om ingen frågade? Men i v 12 kan det absolut synas.

• nennesjuttioåtta

Parnassia
    Därför att en annan kollega berättade, men de blev inte så förvånade eftersom de redan hade gissat. I morgon går jag in i v 15!

• Parnassia

Aha! Jag menade 15, slant på tangentbordet...
    Härligt, snart kanske du känner nåt sprattel!

• Parnassia

Är ni skrockfulla? När är det ok att ta fram grejer och börja tvätta små pyjamasar och sånt. Är så sugen!
    *funderar*

• Parnassia

Grannen, 97 år gammal, har avlidit och jag har precis skänkt pengar via nätet till det ändamål släktingarna valt, istf blommor. Jag måste bara säga vad enkelt det är att göra via nätet! Har numera erfarenhet både av Erikshjälpen och Läkare utan gränser. Kan rekommenderas.

• viktualia

Vickan snörvlar in! Har sovit några timmar, blivit påhejad i telefon av min söta svärmor (som alltid ringer en sväng när hon vet att jag är ensam hemma för att hon oroar sig för att jag känner mig övergiven *gulle henne*) och läst några tidningar.

Har just klämt i mig lite vitlöksdoftade kycklingpasta och en lagom dos hallonsorbet...

... men piggare skulle jag inte säga att jag är...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge