• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

BS: jag är en sådan hälsomänniska att jag inte ger Moa ketchup hon har nog fått det på dagis men kräver hon det inte så erbjuder jag det inte heller. Hon äter ju utan så varför lära henne en dålig vana (tänker alltså jag).
    Förresten tror jag inte alls att det går bra att börja med D-dropparna nu utan missade du 4-veckorsgränsen så är det kört tyvärr
    *skojar bara*

Cicci: din inställning är beundransvärd!

Vänner: va? Gör maken din all sushi el köper ni in den el vad? Jag fattade inte riktigt...

• BrudSommar2006

Telis, hur ligger Televinkens kurva i förhållande till standardkurvan de mäter mot? Jag har inte sett någon kurva för Astrid än eftersom vi inte varit på BVC än, ska bli intressant att jämföra med Iris sedan så får vi se om vi ska förvänta oss ännu en jättelång tjej eller hur det blir.

• muggles

Nenne: jag kände fladder i v17...

EA: hur går det med hus, blev det ngn visning i helgen?

Alla ÄL-testare: går det att testa under dagen/kvällen el måste det vara morgonurin? Jag har tidigare alltid testat på morgonen för att inte urinen ska vara utspädd (jag är ju en stor kaffedrickare) men jag har så svårt att få till det nu när vi bor i hus, går upp redan kl 06 och att lägga 5 min på ÄL-test känns omöjligt när man ska hinna till bussen.

• BrudSommar2006

Muggles, det är ju svårt att inte ge henne om vi äter! Fast nu har hon valt bort den själv.

Japp, kris är det nog med dropparna, borde börjat i söndags!

• nennesjuttioåtta

muggles
    IIIH!!!

Jag har testat både morgon och kväll och det blev faktiskt starkare på kvällen sist jag testade.

• BrudSommar2006

Muggles, borde ju gå lika bra att testa på kvällen bara man testar en gång per dygn regelbundet. Står det specifikt att det ska vara morgonurin?

• muggles

Vi var på 2,5 års kontroll förra veckan och de kollade språket. Jag tror vi klarade det med glans Moa låg förresten exakt på medel när det gäller både vikt och längd vilket är lite intressant för när hon var bebis så låg hon alltid ganska mkt över på vikt och under på längd. Så prognosen var då att hon skulle bli ngt kortare än medel men nu ser det inte ut så längre. Det bekräftar ju min teori att Bvc's kurvor inte är ngn exakt vetenskap och att man inte ska lägga för stor vikt vid dem.

Ang mat så äter Moa extremt små portioner men hon ser inte undernärd ut på ngt sätt så jag oroar mig inte utan konstaterar att barn i denna ålder går runt på otroligt lite mat. Maken är lite "hönspappa" och försöker alltid truga i henne mer mat och lägger dessutom upp för stora portioner men jag vill inte att vi trugar så att det blir ett problem (mat är ju ofta en grej som barn trotsar med för att de märker hur viktigt det är för föräldrarna).

• Vännerfan

AM, Men då bor det ju en liten friluftsmänniska i dig också!!

Prinsen vill inte heller ha maten ihopblandad
    och bara spagetti ska det ofta vara här också. Men parmesan på brukar gå bra. Han gillar att ta den själv.

Tinga, Jag tänkte också som Mugglan med frukostmaten. Prinsen älskar att få ta sina branflakes själv ur burken eller själv smula ner Weetabixen. Branflakes äter han ofta vid sidan om filen. Ibland är de konstiga de små liven...

Har just sett de första 20 min av "Den sköra tråden" då jag missade dem sist. Den skulle ligga ute på svt någon vecka till ifall någon missade den. Blen inget sovet, men nu ska jag göra det så jag hinner innan maken och Prinsen kommer hem.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge