cicci - Conny åt ju inget alls i princip (utom gröt och ersättning) förrän han kunde äta själv, ratade ju all sorts barnmat med eller utan bitar i. Jag tror att vi trugade för mycket så att han fick dåliga associationer, men det har jag egentligen inga belägg för. Hoppas det är tänder som spökar och att alvedongnugg hjälper! Önskar er en toppenresa till Dubai helt utan barn- eller andra bekymmer!
BS - Vet ju hur jag kände för lillebror när jag gjorde allt för honom och han ändå inte var nöjd, så jag kan tänka mig att din man är oerhört frustrerad och ledsen!
Telis - För lillebror var ju tricket att utesluta mjölk, men det gjorde jag ju inte förrän han var närmare 2 månader (och skrek), innan dess var det semperdroppar, minifom och magmassage i parti och minut. Jag var jättenära att beställa windi (tack igen vänner!), att jag inte gjorde det direkt berodde på att jag tyckte den var rätt dyr.
snaily - Vad oerhört hurtigt av dig! Tycker du helt klart har gjort rätt för soffmys med korven!
vickan - Så härligt att ha så engagerade föräldrar (när det inte går överstyr åt ena eller andra håller)! Synd att de bor så långt borta som sagt. Men vem vet, de vi köpte huset av sålde för att hon blivit mormor och ville bo närmare (första) barnbarnet!
Gillar också ivf-tshirt-idén!
Shit, nenne, redan v15!! Tiden går verkligen fort!
Tinga - Tänkte också på att lägga flingorna vid sidan om, och plockmat. Conny fick gå på yoghurt-avgiftning när vi kom hem från semestern (farfar äter och bjuder gärna fruktyoghurt, vilket för mig nästan är som godis), så nu äter han återigen a-fil med russin eller fruktpuré (eller bara fil), men ser han en liten yoghurt-burk blir det ett väldans hallå efter "yojurt"!
Jag tycker annars som muggles, onödigt att erbjuda något de inte frågar efter. Vill han ha sylt på pannkakorna får han det, men om han är lika nöjd med fruktpuré får han hellre det.
Är skittrött men kan inte gå och lägga mig, conny och sambon är på akuten. Han trillade i vår fåtölj ikväll och höll sig för handen lite efteråt, men grät inte ens. För en timme sedan vaknade han jätteledsen och jag märkte efter en stund att han inte ens ville röra handen. Det var inte synligt svullet, men han hade ju uppenbart ONT. Det kändes dessutom som att det blev värre ganska snabbt, trots alvedon (som nog dock inte hann kicka in på den korta stund vi väntade...), så vi tog snabbt ett beslut (efter samtal med vårdguiden som tyckte vi kunde avvakta till i morgon om han kunde sova men annars åka in nu) och nu är det bara att hålla tummarna för att de slipper vänta hela natten. Jag borde förstås försöka sova eftersom man inte vet hur mycket det blir av den varan senare i natt, men hur kopplar man bort det här så mycket att det går att somna??
När jag hämtade på dagis hade han ett litet sår på läppen och nu ikväll pratade han om någon trappa, men det gick inte att förstå om han menade att han har trillat i en trappa tidigare idag... Får fråga dagis i morgon.
Åh, nu ringde sambon och de är redan på väg hem! Ingen röntgen, de hade känt och klämt och inte tyckt att något verkade brutet (alvedonet hade nog kickat in, för sambon sa att han inte hade reagerat lika illa som hemma), i stället får vi åka in i morgon igen om det blir värre. Han har fått starkare smärtstillande och även smärtstillande med sig hem. Jätteskönt! Så nu ska jag borsta tänderna och krama min lille kille hårt och länge när han kommer hem. Men akta lilla handen...