• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Liten med Mindre

kräksjukan - bryter ju definitivt ut strax efter att man börjar må illa. Huga - hoppas slippa i år.

• MSW

Koko: Ja det är skönt! Låter mysigt med promenad och gosande med lillebror!

Pb: Vilken jäkla tur att inget har hänt! Och inte konstigt ni har haft problem med eldandet och varmen!

Start: JO det borde det väl ha gjort, om varit dålig så länge! Inkubationstiden för magsjukor brukar väl vara ganska kort..?

• Parnassia

PB - OJ! Vad bra att han kom tillbaka och kollade! När kan han komma och sota på riktigt? Snart hoppas jag. Det blir nog mycket bättre för er nu, du behöver kanske inte vara uppe till 4...
    Men har det inte varit någon sotare hos er innan? Hur länge har ni bott där i huset nu?
    Om ni har en gammal panna borde väl sotaren komma oftare? Vi har ju en hyfsat ny och hit kommer de minst 2 gånger (3?) per vinter...

• MSW

Här får man leka datorreparatör också! *Suck* skulle scanna in en grej åt en klasskompis, och då funkade tydligen inte scannerfunktionen! *suck* SÅ det blev att rota fram skiva och installera, men när jag kom till steg 3 av 4 ville det inte längre, så nu ska jag starta om datorn och försöka igen! Är det inte det ena så är det det andra..

• MSW

Och igår krånglade den med mig också, när jag försökte få ordning på lite program så att jag kan testa redigera lite film och sådär efter inspiration på ett seminarium igår..

• passionsblomman

Ja verkligen tur! Änglavakt skulle jag sträcka mig till att säga.
    Själva vedpanna är nog rätt ny, men oljepanna där bakom är ju den gamla om man säger så.

Vi flyttade ju in i mitten av september. Jag vet att vi fick en sådan där sotningslapp precis i början och att vi lämnade olåst för att vi inte var hemma. Jag tyckte mig då se att de varit där, men det vette tusan såhär i efterhand.

Det står ju på lappen att man extradebiteras om de inte kunnat komma in, men det har vi inte fått någon räkning på, så jag har inte tänkt mer på det. Mycket korkat såhär i efterhand oatt inte ringa och begära en extra sotning eller att de kollar saken.

Jag ska bestämma ny tid med honom i eftermiddag när han har tillgång till kalendern. Hoppas på imorgon.

• muggles
    passionsblomman skrev 2010-02-10 20:15:42 följande:
    Mugglan, Kaprifol trivs bra i sol bara de har lite skugga runt fötterna. Alltså huvudet i sol, fötterna i skugga. Det borde passa bra vid din klippa-som förövrigt är HELT fantastisk!Jorden är den inte särskilt krävande med, bara det inte är för torr sandjord. Man kan gärna kalka lite.Vore jag du skulle ja kompletter med rådhusvin eller vildvin också som får eldröda blad på hösten. Fatta vad snyggt! Dessutom skulle jag trycka ner miljarder vårlökar i favoritkombo där vid klippans fot. Tänk dig Hyacinter, Narcisser, Krokus, Tuplaner, Pärlhyacinter, Iris...åååååh hela vardagsrummet fullt ju!
    Njaaaa, nu går vi loss lite mkt här... Jag vill inte ha en massa skötsel i min trädgård. Muggles och trädgård borde inte förekomma i samma mening ens Men tack för tipset! Huvud i sol och fötter i skugga - låter perfa!
  • passionsblomman

Vaddå skötsel? Inte ett smack behöver du göra mer än att peta ner plantorna och lökarna. Jo, just när du planteratdin Kaprifol måste du vattna och fortsätta stötta med attning medan den tar sig några veckor, annars noll! Varför tror du jag gillar lökväxter för?

"Titta mycket, lukta på ofta och sköta om väldigt pytteminst" gillar jag själv.

• muggles

PB: aha, du fattar hur lite jag vet om trädgård nu va?!

• Ore

Pausar i ikappläsningen och skriver litet, innan jag glömmer allt...

Tinga: Härligt att det verkar finnas några små ljusglimtar i ätandet i alla fall, även om de kommer litet för sällan...

Cicci: Jobbigt med skorpans matstrul...

BS: Är impad över att du orkar med Iris krångel, att Astrid alltid vill vara nära och aldrig sovver så långa stunder, och ändå orkar köpa blommor och fixa middag.

Känner mig som världens slöaste människa i jämförelse, som med nöd och näppe orkar få i mig en matlåda, och middagen får vänta tills maken kommit hem och under tiden är jag parkerad i soffan eller sängen.

Fast ok, litet mer orkar jag när jag inte är sjuk...

Tinga: Om inte fil funkar går det ju att prova med youghurt. Jag var tydligen inget fan av fil, och är det ff inte. Youghurt hade jag inget problem med, dock. Men det beror ju på om det är smaken på fil de inte gillar, eller konsistensen... Ska det vara mycket energi i så går det ju att prova någon fetare youghurt, de är ju dessutom mindre rinniga, även jämfört med fil.

Nenne: Jag blev avslöjad på jobbet i vecka 8-9 ungefär (!), även om jag försökte komma undan. En av de mest ihärdiga utfrågarna fick dock höra mig slänga ur mig att "jag har inget jag vill bekräfta" - kanske inte det mest genomtänkta svaret, men det fick i alla fall tyst på honom, eftersom han hade insett att jag i princip sagt att jag var gravid, men att jag inte ville att folk skulle veta det. (Duaaah!)

Snaily: Er lunch med skidåkning lät superhärlig (även med en köttbulle-korv rullandes i spåren).

Telis: Tack får infon om Fejsplant. Inser varför jag inte visste det, jag är alldeles för feg för att stå på näsan i skidbacken, jag försöker allt vad jag kan att hålla mig på benen och hoppas att alla andra är duktiga nog att väja för mig när jag kommer farande som om jag åkte störtlopp. Eller så kastar jag mig på rumpan, mer eller mindre frivilligt...

Nenne: Gaah, massa slangar i backen? För att ha kvar snön. Jeeez, ja det där såg ut som en Fejsplant, men hjäääälp vad jobbigt jag skulle tycka det var om jag kom till en nerförsbacke och behövde hoppa över en slang... Jag var supernervös inför tjejvasan ifall jag skulle ramla i någon backe, eller om någon framför mig skulle ramla och jag skulle bli tvungen att kliva ur spåret mitt i backen. FASA!!! Och min kompis (som är duktig skidåkare) pratade om en backe där det 'alltid' ramlade folk. Och då åker hon långt fram, bland folk som åker BRA! Hur som helst så var det ingen backe som skrämde livet ur mig riktigt, och jag vurpade inte en enda gång, så det gick ju bra...

Cicci: Vet inte när ni åker till Dubai, men har ni inte gjort det än så vill jag önska er en härlig resa!!! Skönt att komma iväg sådär med hela familjen!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge