• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Jag kan meddela att det nu redan är varma element i hela huset till skillnad från innan utkrafsandet, då jag fasen eldade hela dagen innan det blev samma effekt!

Nu börjar jag kunna tänka mig att elda med ved ett tag till och lägga pengarna på att renovera köket först och SEDAN byta till pellets...

• passionsblomman

Var är alla människor idag?
    Så här dags brukar jag börja läsa och dåbrukar minsann Nenne, Lappis AM och en massa fler redan ha skrivit. Ho-hooo?

(inte för att på något sätt ignorera er andra som HAR skrivit idag alltså)

• viktualia

jag ids inte städa på fejjan.. men man borde ju.. hm... särskilt de där riktigt perifera personerna.

Mugglan - "mensvärken" är ganska diskret men finns ändå.. men som sagt...

• Ore

Koko: Stackars Conny! Skönt att det inte verkade vara så illa med armen!

Nenne: Fantastisk magbild

Sweet: Smart väckning hon gör, er lilla tjej Välformulerade tankar angående en tvåa, det låter som att ni tänkt igenom det och gjort ett medvetet val, och jag är ganska säker på att man inte ångrar något som man tänkt igenom såpass väl...

PB: Jag tycker nog att man är en väldigt bra mamma om man har uppfostrat ett barn som förstår vitsen med att äta ordentligt, och själv ser till att få i sig ordentligt med frukost! Att vara en bra mamma handlar ju inte om att göra allt åt sitt barn, i alla lägen... Särskilt inte när de blir större!

Läskigt med sotningen, men skönt att det är gjort, och nu kommer det nog gå betyyyydligt lättare med eldningen.

Vickan: KRAM, och hoppas att förkylningen ger med sig snart, och att trollet kan vänta liiiitet tills du mår bättre!

MSW: Klokt beslut att vänta med scannandet om det krånglar, särskilt om du har en uppgift med deadline idag...

Tack för tipset om vildvin, är litet inne på att kanske ha något sådant växande vid muren längs vår trädgård... Kanske borde maila trädgårdsplaneraren om det?

Ego: Är också litet förkyld (men iaf inte febrig längre, känns det inte som...)

Och sedan vet jag inte om jag har gnällt om mitt senaste tandläkarbesök, så jag passar på att göra det litet i slutet av ett långt inlägg. Jag har numera en tand som ser ut som en av dem som skurken i Bond-filmerna har - helt klädd i metall alltså. Jag uttryckte viss oro för att det ilade massor i tanden, och ömmade en del fortfarande. Och för att få bort ilningarna men helst inte behöva rotfylla, så slipades en stor del av tanden bort och jag fick ett aluminiumhölje utanför. Nu ska jag prova att gå med detta i nästan två månader, och sedan får vi se om det funkar. I så fall blir det en krona på tanden, eller något annat.

En dyr historia lär det nog bli hur som helst. Behövde inte betala något nu, eftersom vi bara är halvfärdiga, men försöke få en uppskattning på vad det skulle kosta men det gick tydligen inte. Fick bara höra att "vi ska ha en offert klar nästa gång, och den kommer vi sedan hålla alldeles oavsett vad som inträffar".

Nu ska jag muntra upp mig med att kolla på EA:s bakverk

• Ore

EA: My gosh, vad gott det såg ut. Hur sjutton fick du till det snygga mönstret på bild 5, ser oerhört avancerat ut...?

• Ore

Hm, är litet sockersugen. Var eg sugen på lösgodis igår, men stod i affären och överblickade sorterna och hittade max 5 av mina 20 favoriter och då fick det vara.

Undrar om inte maken köpte semlor igår dock, som står i kylen?

Och undrar om jag kan resa mig upp utan att lillkillen som sover på magen vaknar...?

• Vännerfan

EA, Vilka fina bakverk!!!
    Om det var du som undrade om creme brulee så skrev jag om en som vi brukar göra. Inlägget skrevs igår vid 11-tiden om du vill kolla.

Sushin blev god igår och jag fick förtroendet att göra större arbetet med riset! Många moment. Det ska sköljas en massa gånger, sen ligga i blöt, sen vägas, sen kokas, sen fläktas, sen hällas i vinäger, socker och salt osv.

Mugglan, Jag tror just att ni har så mycket barnvaktshjälp har gjort att ert liv inte blivit så drastiskt förändrat. Vi skulle vilja komma ut mycket mer, men måste jobba på att få fler än en vi kan be om hjälp. Möjlighet till barnvakt plus vilken önskan man har för sitt liv såklart. Träffade 2 andra blivande andragångsmammor på föräldrautbildningen i måndags. De hade inte riktigt den inställningen att deras liv var så mycket värt längre. "Bästa filmen jag sett, tja, jag har inte varit på bio på evigheter och inte läst någon bok heller." *pillar lite på den noppiga bruna knäpptröjan* (Vi fick lite ämnen att samtala omkring för att lära känna varann.) Gud, sådana trista personer! Kände direkt att jag antog utmaningen att visa att ens eget liv inte på nåt sätt var slut bara för att man fått barn, för att inte alla de stackars tillpiffade förstagångsmammorna skulle bli avskräckta! Men men. Skenet kanske bedrog, så de ska få både en och sju chanser till innan jag avskriver dem som "kontakter värda att ha under ledigheten". Jag kanske kan visa att man visst kan ha vissa intressen kvar och tycka att det inte bara är barnet i en familj som är viktig.

Oj, nu ringde dagis. Prinsen har lite feber.
    Tjing!

• passionsblomman

Ore TACK för de orden om mammor och frukostar. Jag har så skamsna känslor över att jag ligger kvar i sängen som en annan slöhög, att jag faktiskt inte vågat säga det högt till någon. Så när jag nu skrev det på nätet fick jag ju nästan ångest. "vad ska de nu tänka om mig alla de andra"

Du ska absolut maila trädgårdsplaneraren om den där muren!

Själv tänker jag tveklöst satsa på klätterrosor och annat spm kan slingra sig uppför gamla trädstammar och framtida plank och rosbågar. Man behöver ju inte göra mer än titta på dem sedan! Och så vill jag se till att det finns sådant som lyser upp varje årstid. Det ska bli skitspännande nu i vår att se vad som redan finns här. Jag har ju ingen aning!

OOOOH liten pojke som sover på magen! *hela kroppen ropar till av underbara hårsnusande minnen*

• Parnassia

Muggles - en annan favorit som gärna klättrar på berg och murar (och hus, men det ska man ju akta sig för, för husets skull) är klätterhortensia. Den blommar fint och har ett fint grönt bladverk tycker jag.
    Vinet är ju vackrast på hösten.

• passionsblomman

Jamen eller HUR!!! Men den sätter man med fördel i skuggigare läge. Mina sväron har en-mot sin husvägg trots att det ärdåligt, som de haft där i över 30 år. Den har blivit värsta trödet. Jättefin!

Murgröna är ju också fint.

Parnassia skrev 2010-02-11 12:18:47 följande:
    Muggles - en annan favorit som gärna klättrar på berg och murar (och hus, men det ska man ju akta sig för, för husets skull) är klätterhortensia. Den blommar fint och har ett fint grönt bladverk tycker jag.Vinet är ju vackrast på hösten.
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge