• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Hihi, ja eller hur? Det var några somrar där ett tag då det skuttades runt i Stockholmsnatten...

...numera skuttar jag mest omkring på salsgolvet lite sådär lagom glömsk av att grannen har god insyn från sitt köksfönster.

Lapinette skrev 2010-02-11 14:51:45 följande:
    passionsblomman - nostalgi att titta på youtube.
  • passionsblomman

Ore, varför måste du få något gjort?
    LIGG KVAR!
    Göra kan du hålla på med resten av din jordevandring. Ha bebis på magen är bara NU.

• Lapinette

Sitter hemma och jobbar efter besöket hos frissan. Inbillar sig att det ska vara lugnt och skönt att sitta här men jäkla försäljare som ringer! Fast jag säger nej, vi behöver inte ungefär 20 gånger så fortsätter han och maler på *SUCK*.

• Vännerfan

Har hämtat en mycket ledsen pojke på dagis. Han klagar över ont i öronen, men vet inte om han verkligen har det. Han går ju runt och säger att han har ont i ryggen bara för att jag säger det t.ex. Sedan ett bra tag tillbaka ligger han och sover iaf.

Koko, Skönt att det inte var värre med Connys hand!

Muggles, Vad gäller jämställdhet så har ju jag det som du (ja, bortsett från att ingen av oss städar, utan städfirman gör det ) och egen tid får jag- jag tränar ju 2 ggr/vecka t.ex. och så fort nåt är på gång är det klart jag kan åka iväg. Men jag saknar att inte kunna göra mer saker ihop. Jag kan gå på bio med grannen, men ibland vill jag ju gå med maken. Och det kan ju ordnas. Men inte det plus middagar ute plus weekender på gårdshotell etc... Man måste hela tiden prioritera så mycket. Och det är lite synd. Men jag har iaf ambitionen och viljan att göra det. De andra mammorna jag berättade om verkar inte ens ha viljan!? Faktiskt hade jag inga riktigt bra föräldrabilder innan min brorsa fick barn. Hade bara sådana som helt lät barnen styra allt i tillvaron. Sa då t.o.m. till maken att det där med barn inte var nåt för mig! Men sen när brorsan fick barn och han och hans fru verkligen var ärliga med vad de saknade, men sa att det ändå var värt det, så blev jag sugen!

Prinsen trotsar mer mot mig och jag är ?snällare? än maken! Så det stämmer ju med Moas reaktioner.
    De vet så väl vem de kan linda kring fingret...

För övrigt är jag ockå jättenyfiken på vad som ska komma upp av alla lökar jag stack ner i jorden!

PB, Bra synpunkt till Ore! Är själv så dålig på att leva i nuet...

• passionsblomman
    viktualia skrev 2010-02-11 14:13:23 följande:
    ...Passionsblomman - riktigt viktig musik du hade samlat.. ha ha ha!
    Hm, njaaa, men det var ju för att fuldansa jööööh.
    Kanske har jag gravt missförstått fuldansarbegreppet dock.
  • sweetstreet

En snabb titt in här.

Mugglan!

Vänner,
    Men de där mammorna lät ju som bästa tänkbara möjliga alternativet för er ju!!!! Bara att anlita som barnvakter i framtiden! Om de ÄNDÅ bara stannar hemma och inte vill göra ngt annat kanske de kan ha en eller två barn till...?!?!?
    Bäst du satsar på att bli kompis med dem!!!!

• sweetstreet

Vickan,
    jag kollar mest i här för att se om ngt hänt men du verkar fortfarande vara hemma....

Nu måste jag jobba vidare.
    Puss på er allesammans!!!!!

• viktualia
    sweetstreet skrev 2010-02-11 15:33:10 följande:
    Vickan,jag kollar mest i här för att se om ngt hänt men du verkar fortfarande vara hemma.... Nu måste jag jobba vidare.Puss på er allesammans!!!!!
    joooru! Snor-bobban Vickan sitter allt kvar på sin post framför datorn och fyller papperskorgen med näsdukar....

PUSS tillbaka!
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge