• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Vilka trädgårdsbilder ni har tagit!!!!! *impad* min trädgård presterar en massa vackra blommor.. men tyvärr utan efterföljande fotograf... de vackraste blommorna är nog våra blåa irisar!! Eller när de fyra äppelträden blommar som mest... *mys* Himla smidigt att ha köpt ett gammalt hus med uppväxt trädgård och vi har dessutom lyxen att tanten som bodde här innan har sett till att det alltid finns något som blommor. Från tidig, tidig vår till sen höst! *tackar och bockar*

Näee.. hm.. hur pigg jag är skippar jag att utreda.. men nu ska jag pallra mig mot stadens centrum och MVC. *vinkar*

• Liten med Mindre

Aha - är det inte jasminbuske vi har på landet? Gott luktar de i alla fall.

Vickan - härligt att du kryat på dig lite. Du ska se att Trollet kommer någon dag efter att du känner dig frisk. Så var det för mig med Mindre, tacksamt nog.

Sista dagen på jobbet - inte en dag för tidigt. Dessutom fredag och stopp i trafiken. Kan inte annat än längta hem. Har börjat hemfalla åt de senaste veckornas craving - leverpastejsmörgås. Så illa att det nu inte räckte med frukostmackor, det fick bli en konditorimacka med när jag äntligen kom fram till jobbet.

Intressant att ni pratar paj förresten - började just fundera över att äta ost- o skinkpaj någon dag. Längesen nu.

Hmm...inget mer intelligent att tillägga just nu.

• Lapinette

Vi har tagit massor med foton på blommorna ute på landet och i julas gav vi mamma ett fotoalbum med enbart bilder från våra besök där ute. Hon blev verkligen jätteglad! Då kan man sitta en trist grå dag som denna och titta på blommorna och drömma sig tillbaks till en varm sommardag.

• Lapinette

Liten - leverpastejmacka ... mums! Själv sitter jag i kimono från Yasuragi och jobbar hemifrån idag. Det var nog därför (försöker hitta en ursäkt) som vinet slank ned så lätt igår kväll. För det kändes ju som fredag.

Annars ... usch, vad grått och trist det är!

• muggles

Snorkis: grattis till "puffarna"! Jag skulle säga att du kan åka med en 1,5-2 månaders men det beror ofta helt på inställning hos föräldrarna om man vill. Allt som man vill det kan man En fördel med att åka när de är så små är att de håller sig ganska orörliga och inte har en massa behov av att krypa/springa runt - det skulle varit betydligt mer jobbigt att åka med en 9-månaders (tror jag). Det som kan hända är att barnet blir lite mer "grinigt" för att det blir för mkt intryck (många nya människor mm) men det är ju ngt som går att hantera. Du kan tex använda en bärsjal för att "avskärma" barnet från för mkt intryck och för att det ska känna din doft och din värme som trygghet.

Vickan och PB: tack för ännu mer info om kaprifol. Har sparat ner det i mejlen här på jobbet så att jag har den när jag behöver. Skitbra!

Igår kom Lappis paket fram med progg - när jag berättade det för maken ("tänk vad man kan ha tråden till") så tog han sig för pannan och asgarvade. Ja, vad ska man säga... Det var ju ett erbjudande jag inte kunde motstå

• muggles

Snorkis: med "du" menade jag egentligen "ni" - pappan kan ju också ha bärsjalen och vara trygghet *feministen*

och så är det ju FREEEEEEEEEEEEEDAAAAAAAAAAAAAAAAAG!

*fulvickar*

• Lapinette

Ja, den här tråden hjälper till på alla möjliga sätt. Jag har ju fått hotellrum bokat i Göteborg till förmånligt företagspris ... fast på min restråd ... av en snäll själ som jag aldrig har träffat IRL.

• nennesjuttioåtta

*gör "ålen" på parketten*

Vi har mycket stensättning i vår trädgård, runt rabatterna, på uppfarten, ner mot den grusade parkeringen, som terasser. Men inte så mycket annat. Mest lönn, rönn, tall och gran. Någon klen nyponbuske. Ett äppelträd som inte har någon kompis så det blommar inte ens. De som bodde här innan honom som vi köpte av, hade tydligen plätten framför huset (som är mest skogstorr) som en stor blomsteräng men den kapade han ner så där växer knappt gräset alls nu. Funderar på att jordförbättra där men vet inte riktigt hur vi ska göra. Eller om vi ska göra det.

• fru AM

Hej i tråden.

Snorkis: det går säkert bra att flyga till italien med bebis. Läs länk: www.growingpeople.se/templates/Page.aspx
    Kul med Italienbröllop!

Har detta blivit en trädgårdstråd!!!?? Då får jag nog ta paus - jag med mina två (2) krukväxter.

Inatt dog storsonens farmor - vilket var väldigt tråkigt, för hon var snäll och omtänksam och hon var dessutom den sista i den generationen för storsonen (då båda mina föräldrar och hans farfar är döda sedan tidigare).

Idag har jag varit hos gyn och diskuterat min preventivmedelsframtid - har beslutat mig för en permanent lösning, vilket känns bra och befriande.

Kram
    till alla

• nennesjuttioåtta

hej AM!
    Vad tråkigt med storsonens farmor!

Permanent lösning? låter läskigt!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge