• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Parnassia, jag är grymt nöjd med min Nokia 5800 Xpress Music, den har allt jag vill ha (bla bra radio, musikspelare och kamera och gps - förutom att man kan ringa med den förstås ). Jag får ladda ner obegränsat med musik till den (eller till min PC) under ett år och sen behålla musiken. Jag betalade 3000 för den. Det enda jag kan komma på som kanske inte passar alla är att den bara har en pekskärm och inga knappar, det kanske stör en del? Men å andra sidan har man ett qwerty-tangentbord på pekskärmen.

• nennesjuttioåtta

vilka fina bilder, snorkis!!!

• Lapinette

I love Magnolia och om vi flyttar ned till Rivieran så ska jag ha en Magnolia, ett olivträd, ett citron och så Mimosa.

Sorry, nu har jag snöat in på blommor igen. En anledning till varför jag vill ha hus. Jag villha en trädgård.

• Fru E

Ore-mönstret på bild 5 (visst är det muffinsen i de små blå formarna du menar?) fixar man relativt lätt med en sprits med rätt munstycke/tyll . Det var mitt första försök som gick sådär, smörkrämen smälte lite i värmen från händerna.

Ahhh ni diskuterar ett annat favoritämne hos mig, trädgård! Trädgården hemma är nu äntligen färdigvuxen med kryddträdgård, litet trädgårdsland, massa olika bär och blommor som nästan sköter sig själva och är optimerade till tusen pga begränsad plats. Lite dystert att lämna den nu när den är klar och uppvuxen men men.....

Snorkis-spännande med resa till Italien

Ore-krya på dig!

AM-lät lite läskigt med permanent lösning men skönt att slippa krångla med annat

• Fru E

Magnolia tycker jag med är fint men den "skräpar" ner rätt så bra när blommorna faller

• Telis

Televinken ler! Ååååh, han är så söt. Hittills har han sett ut som Tobbe i En annan del av Köping och tittat så bistert på oss men nu ler han och har dom allra små sötaste skrattgroparna i dom små äppelkinderna. Man vill bara äta upp honom. *kärlek*

• nennesjuttioåtta

ooh jag har glömt vattna vårt citronträd som står i källaren. .-o Den blommade fint ett tag nu i vintras och doftade underbart (började skriva skitgott men det säger ju emot sig självt) men nu tror jag alla bladen börjar trilla av. Planen för trädgården i vår är annars att ta fram resten av kullerstenläggningen som förra ägarna låtit gräsmattan växa över. Jag hann några meter men det tar sån tid! Samt att plantera fler perenner och bärbuskar (jag vet, det ska vara bäst på hösten men då har jag nog inte samma tid över )

• nennesjuttioåtta

Telis
    ÅÅÅÅh smilgropar!!! Det kommer INTE Pricken att ha men det är nog det sötaste som finns. Önskar det blev så ändå...
    Hahahahah! Får han inget kaffeee, eller!!?

• fru AM

Snorkis: i mina två krukor bor det två palmer (min enda favoritväxt - jag älskar palmer och skulle gärna ha en riktigt stor (2,5 meter) om den bara kunde garantera sin överlevnad).

Telis: Vill se bild på skrattgropsleende Televink!!!

• fru AM

Hektor har EN smilgrop - det är så sött med gropar!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge