• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Tinga

Sorry att det blir ett egoinlägg här, men jag hinner inte mer just nu.

Igår kväll upplevde jag den bästa matningen någonsin av Puff! Han fick faktiskt gröt, och han gapade! Inte något jättegap förstås, men tillräckligt för att jag skulle kunna få in skeden betydligt bättre än vanligt, så det gick ju mycket fortare och smidigare, till fromma för oss båda. Tänk att han faktiskt kan gapa!

Idag har vi varit på neo för 18-månaderskontroll, och båda killarna fick en OK-stämpel i rumpan. De är helt normalt utvecklade på alla punkter (utom maten då förstås), och t o m lite före på vissa. Vi trodde ju inget annat, men det är alltid skönt att få det bekräftat. Puff kommer att få en remiss till barnkirurgen för hans testiklar ligger eventuellt lite väl högt upp, men det har ju ingenting med utveckligen att göra.

• fru AM

Toppen! Härligt! Kram!

Tinga skrev 2010-02-12 10:59:39 följande:
    Sorry att det blir ett egoinlägg här, men jag hinner inte mer just nu.Igår kväll upplevde jag den bästa matningen någonsin av Puff! Han fick faktiskt gröt, och han gapade! Inte något jättegap förstås, men tillräckligt för att jag skulle kunna få in skeden betydligt bättre än vanligt, så det gick ju mycket fortare och smidigare, till fromma för oss båda. Tänk att han faktiskt kan gapa! Idag har vi varit på neo för 18-månaderskontroll, och båda killarna fick en OK-stämpel i rumpan. De är helt normalt utvecklade på alla punkter (utom maten då förstås), och t o m lite före på vissa. Vi trodde ju inget annat, men det är alltid skönt att få det bekräftat. Puff kommer att få en remiss till barnkirurgen för hans testiklar ligger eventuellt lite väl högt upp, men det har ju ingenting med utveckligen att göra.
  • nennesjuttioåtta

Tinga
    *delar ut pokal* Vad kul, grattis till bra matning och VG på 18-månaderskontrollen!

• Telis

nenne, haha, näe här är det mjölk som gäller och inte kaffe med reaktionen har varit den samma.

AM, jag har inte hunnit vara så snabb än men förhoppningsvis blir det bara fler och fler leenden så att jag hinner fram med kameran.

• Lapinette

Fru E - av den anledningen planterade aldrig svärmor någon Magnolia i sin trädgård (att den skräpar ned) men vad fasen den är ju så himla vacker när den blommar.

• Parnassia

Tack för telefontips! Har ni fler?

Nenne - vill du återskapa ängen så ska du akta dig för "jordförbättring". Fast det beror lite på vad du menar med det också förstås. Men grunden i en äng är näringsfattigdomen. Blir det för mycket näring pga för bra jord eller någon form av gödsel blir ängsväxterna utkonkurrerade av gräs, smörblommor, hundkex och annat som inte är ängskaraktäristiskt. Läs mer på pratensis.se
    Där finns massa tips och fakta, man kan även köpa fröer.

• Fru E

Tinga-ohhhhh grattis! Något litet att lätta upp humöret med

Lappis-ja men visst är den fin men allt har en baksida.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge