• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Maken och Iris är på Junibacken. Jag skickade med hennes mockasiner eftersom hon alltid vill ta av sig skorna men nu hade hon vägrat ha dem på sig också så hon springer runt där i strumplästen.

• BrudSommar2006

AM, fast så här busiga katter har jag aldrig haft förut! Elsa är ju den som ställer till mest bråk men Oskar är lurig för man tror att han ligger och sover där man såg honom sist, han flyttar inte på sig så ofta, men istället sitter han och biter sönder någonting för Iris.

• BrudSommar2006

Feromoner man pluggar in i eluttaget, det finns visst allt!

• BrudSommar2006

Telis, aha, ni kör med haklapp, ja det vore ju det smartaste.

• BrudSommar2006

Snorkis, nej, våra delar matskålar, har aldrig tänkt på att de skulle ha flera. På Öland i somras hade vi flera för våra och mina föräldrars katt åt olika mat men det slutade ju med att de delade på alla skålarna istället och åt samtidigt ur samma i alla fall.

• BrudSommar2006

Väntar på att Astrid ska vakna så att vi kan bada innan Iris kommer hem, annars ska hon nog bara hjälpa till och då blir det kaos. Eller så badar vi när Iris sover men Astrid gillar inte att bada och skriker så då kanske vi stör.

Sedan måste jag iväg och handla också, jag förstår inte att jag lyckas planera så dåligt att vi måste iväg en fredag eftermiddag varenda vecka när det är så fullt med folk att man knappt får parkeringsplats. Anledningen är att mina föräldrar nästan alltid äter middag här på fredagar så då måste jag komma på vad vi ska äta och sedan ge mig iväg ut.

• Tinga

Nenne - Nä, våra barn är ju svenska så de sa ma-ma istället. Faktum är att fler och fler ord trillar ur deras små munnar, och det är så kul. Fast ibland använder de ljud istället, så t ex bil är "brum, brum". Häromdagen såg vi en lastbil, och då sa Puff last"brum, brum".

BS - har du gett din man feedback på Iris reaktion när hon föll i snön igår?

Telis - vilken liten sötnos!

Tack för alla grattis! Även om det naturligtvis långtifrån kommer att gå bra varje matning är det iallafall skönt att se att det kan funka någon gång åtminstone.

• BrudSommar2006

AM, vet ni att Livia eller någon annan inte har ärvt din kattallergi? Skulle du klara att ha katt hemma om du tog tabletter eller nåt?

• BrudSommar2006

Tinga, det borde väl börja komma fler och fler sådana där tillfällen när det fungerar med maten nu då tycker man!

Jo, jag berättade för maken och han blev nöjd. Det har tydligen gått rätt bra på Junibacken idag också så det var ju skönt. Nu ville Iris inte att de skulle åka hem utan propsade på att de skulle åka och köpa glass. Vi har ju glass hemma så maken försökte med det men det var tydligen inte själva glassen som var grejen, bara att hon inte vill hem än så vi får väl se om han lyckas övertala henne eller inte.

• nennesjuttioåtta

BS
    Vad skönt att det gått bra idag på Junibacken också! Härligt Iris!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge