• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Parnassia

BS- Feliway var det jag menade också! Såg att Snorkis hade den hemma och var nöjd.

• passionsblomman

...visst ja, Mugglan, det är alltså "bara" att åka vidare i karusellen och hoppas att där blir sällskap då. Skönt att allt såg bra ut! *försöker också inbilla mig att "under 40 inte är sååå gammalt" *

• Lapinette

pb ... har fleeera månader kvar! Är det sen kört? Jag menar efter 40?! För min/vår del tror jag att det är helt kört. Om något ska hända här på barnfronten så är det att invänta mirakel.

• Tinga

Lapinette skrev 2010-02-12 15:48:22 följande:

Går inte klockan ovanligt saaaakta?!!!
    Jooooooo! Jag vill ha helg nuuuuuuuuuuuu!
  • passionsblomman

Ja inte vet jag! Jag tyckte vår son var ett mirakel redan när han kom och den vintern fyllde jag 30. Har aldrig någonsin tagitför givet att det ens blir något. Konstigt nog var jag dock HELT onojjig det där första året som det tog innan han blev. Och sedan har jag ju sagt "blir det så blir det, jag vill inte att det ska bli en ångestgrej"

Och så har det nu ändå blivit en ångestgrej...

Det hade varit förbaskat skönt att bara vara helt nöjd och känna att man INTE INTE INTE vill ha mer än ett barn.

Förresten drömde jag att jag vann 25 000 på triss och sa till er i tråden, "ja så nu har vi vunnit en lott till en lott"

Lapinette skrev 2010-02-12 15:51:59 följande:
    pb ... har fleeera månader kvar! Är det sen kört? Jag menar efter 40?! För min/vår del tror jag att det är helt kört. Om något ska hända här på barnfronten så är det att invänta mirakel.
  • Lapinette

Jag tittar på klockan, jobbar vidare, tittar på klockan. Det här känns som årets längsta dag trots att jag tog en två timmarslunch med maken samt har målat lister. Visst låter det som en tung arbetsdag?!

• Lapinette

pb - vi gillar att äta och dricka gott ... det är en av våra laster.

• passionsblomman

Det är inte en last, det är livskvalité och förmåga att njuta.
    Massor av människor saknar både det ena och andra.

Lapinette skrev 2010-02-12 16:10:53 följande:
    pb - vi gillar att äta och dricka gott ... det är en av våra laster.
  • fru AM

Lappis: I will tell you later ... Maken smygläser ibland

PB: Först och främst ska jag lyckas få ändan ur och leverera DINA ansökningshandlingar Sen har jag nog fått upp ångan ... då kan jag titta på hans papper!

nu helg

kram trådisar

• Lapinette

pb - är gift med en livsnjutare i stora mått . Han brukar emellanåt säga att han uppskattar att jag njuter av samma saker som han för annars skulle nog inte vårt förhållandet ha fungerat i längden.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge