• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Snaily - tycker dem sköter det så bra! Var ju där i publiken och kollade första säsongen och sedan backstage för att prata med dem. Det var som att åka tillbaka 20 år i tiden. Bara en massa gamla dansare och tränare i publiken. Numera är det jättesvårt att få biljetter dit.

Hi, hi ... Tony har aldrig tävlat i Sverige och tror han känner alla ... de historier jag vet om honom = sol och vårare . Anne är verkligen en gammal konkurrent och jäkligt duktig. Maria hade aldrig en chans emot oss. Dermot var absolut supervass i latin ... vår gebit var modern dans, så vi var aldrig riktig konkurrenter.

Hoppas ingen annan läser på denna tråd ...en mörk fredag natt.

• viktualia

Lappis - åhå! var det så det gick till!!! alltid skoj att höra hur folk hittat varandra!!!

Snaily - jag brukar MÖRKA om jag gör sådana där saker... dvs åker och är i närheten av avlägset bosatta polare... dålig stil minst sagt!!! Och eftersom chansen att hamna i dina krokar utan att vägarna förbi dig - så vågar nästan lova att jag slår en pling om jag närmar mig din metropol.... Däremot är det nog egentligen ok om folk skippar att höra av sig när de passerar min håla - det går ju faktiskt flera stora stråk igenom/i närheten och det är ju inte givet att man har tid att stanna... men känn er välkomna till casa Vickan om vägarna går förbi här!

• Lapinette

Snaily - tittade faktiskt på en weekend upp i ditt metropol om, utifall, att vi inte hade åkt till Österrike i mars. OM vi hade åkt till dina trakter hade jag givetvis tala om det.

• snaily

Lappis
    Åååå vilket skojigt skvaller!

Vickan
    Kom på att jag gjorde precis samma grej när vi körde genom din stad i somras, men skyller på att jag inte hade telefonnummer eller nånting till dig då... Men nästa gång så!

• Lapinette

Vickan - hej din höggravid kvinna!! Här sitter en lullig kanin.

På tal om kanin så skrev faktiskt en kompis till mig ett sms till min make i still med "I hope to have an evening with good wine with you and your kanin". Jösses! Jag har verkligen fått det namnet överallt!. Maken råkade även säga kanin istället för mitt namn när vi var hos hans kollega på middag förra lördagen.

På tal om när vi träffades så var det faktiskt så att maken jobbade här i Stockholm ... och att vi båda var upptagna på vart sitt håll dvs Palermo vs Nice.

• snaily

Kanske bäst att säga att jag inte menade det så ordagrant, jag LOVAR att förlåta den som vill semestra häromkring utan att hälsa på mig! Kanske. Tyckte bara det var lite konstigt planerat av den här kompisen till mig då vi är ganska goda vänner men ses alltför sällan.
  • viktualia
    snaily skrev 2010-02-12 22:39:43 följande:
    LappisÅååå vilket skojigt skvaller! Vickan Kom på att jag gjorde precis samma grej när vi körde genom din stad i somras, men skyller på att jag inte hade telefonnummer eller nånting till dig då... Men nästa gång så!
    Du är inte ensam om det... det var exakt det jag menade.. att folk blåser igenom den här hålan lite titt som tätt.. och det är helt ok... men som sagt.. casa Vickan erbjuder diverse faciliteter om så önskas!

Lappis - APOR vad AVIS jag är... jag vill också dricka skumpa.. här blev det hallonsoda... hmmmm
  • Lapinette

Oj, min make har precis svarat min kompis med "inge vin bara hö till kaninen".

• Lapinette

Vickan - som sagt, jag dricker för alla gravida denna vecka. Vågar inte tänka på hur många flaskor vin vi har klämt sen i lördags ...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge