• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

AM -tungt med farmodern... krama storsonen från mig!

Liten - sådana där "överlämningsbrev/instruktioner" är svåra.. ha ha ha.. jag lämnade ett gäng efter mig.. odräglig som jag är....

Ego - Trollet och jag fick godkänt hos BM även idag. Och jag fick låna med mig en TENS-apparat hem. Sedan har jag tjatat bort hela eftermiddagen med ett trevligt lunchbesök. Kämpar ju tappert för att skapa mig ett socialt liv här i hålan och hon som var här på besök idag är ett av bevisen på att jag inte helt misslyckats... dock flyttade hon några mil västerut för nåt år sedan.. lite dåligt...

• Telis
    Parnassia skrev 2010-02-12 17:15:53 följande:
    Telis - jag hade också slagit ihop festerna lite. Det är kanske dessutom samma folk som blir bjudna på alla tre? De kanske inte vill komma på tre fester hemma hos er inom en kort tidsperiod heller.
    Vaaaa, tror du inte?!
  • passionsblomman

Vad skönt att ni inte tycker det är snålt att slå ihop fester! För vår del tänker jag att det dels är kul om våra respektive vänner får träffas lite i ett större sällskap. Vi har ju haft ett väldigt sparsamt umgänge hemma hos oss då vi ju bodde så vansinnnigt trångt att det liksom var ETT par förutom oss det kunde röra sig om.
    Och dessutom tycker jag det snarare är lite omtänksamt mot de gäster som annars är självkalra på bådas fest, att de slipper resa två gånger.
    Tyvärr är det ett faktum att flera av mina allra käraste vänner befinner sig på alla möjliga håll över jordklotet, så jag har inte sådär värst många som skulle komma tror jag. Och galet nog så är de jag pratar absolut mest med sedan 1 1/2 år tillbaka ni och vännerna i de andra två trådarna.

Vill ni komma på mitt kalas?

• passionsblomman

Lappis förresten, är din make också "gammal dansare"? Dansade du som yrke förut eller? Hur länge sedan är det du slutade?

Tusen frågor...

..jag är såååå avundsjuk på att du kan dansa. är det något jag hade velat kunna på riktigt så är det det!

• Telis

PB, jaaaa, jag vill komma på kalas!!

Jag är förresten precis som du, totalt osportig (förutom när det gäller skidåkning men det är ju en något tidsbegränsad grej) men tycker att det är superkul med OS, särskilt vinter-OS. Jag tror att det förhöjer soffupplevelsen och godismoffandet när man samtidigt ser andra svettas.

Såg du förresten den där rodelåkaren på tv (eller om det nu var bob, jag glömmer skillnaden) som dom hade filmat bakifrån när han tog sats för att ge sig av och dräkten sprack i hela grenen? Hur kan man inte gilla att titta på sånt?!

• passionsblomman

Telis, näää jag protesterar! Du åker ju en massa skidior! Skidor kvalar in på sportighet och hurtighet i min bok.

Läsa böcker, titta på film och lukta på blommorna kvalar in på osportigt fettbildande leverne. I synnerhet i kombination med en förkärlek för bakverk och smör och grädde i maten

Jag har TYVÄRR missat rodelåkaren!

Har jag förresten berättat att jag om tre hekto har gått ner 2 kg sedan jag startade min kur? *drar åt skärpet en liten aning*

• Ore

Hihi, jag får träningssug när jag ser OS och andra stora sportevenemang... Inte mycket godismoffande samtidigt alltså. Hmm, jag är dålig på godismoffande överlag. De har max 5 av mina 20 favoriter kvar i sortimentet i affären, så det är inte värt att köpa lösgodis längre. Så det blir litet choklad då och då...

• Telis

PB, nä så mycket skidåkande blir det inte tyvärr. Särskilt inte den här säsongen.

Ore, lösgodis och lösgodis... det finns ju ostbågar, nötblandningar, kinapuffar, Gott och Blandat (mmmm, den sura varianten är såååå god!), glass, kolasås, rabarberpaj, vitlöksdipp, Djungelvrål, lakritsfudge, bilar osv osv.

• Parnassia

Vickan - TENS hade jag när E föddes och har beställt nu. Öva lite hemma innan, är mitt tips. Jag var dålig på det och det tog ett tag innan jag kom på riktigt hur man gjorde.Hoppas du känner dig piggare nu! Kram!

PB - jaaa, kalas är kul! När ska vi komma?!

• sweetstreet

Å AM...
    Det är en av mina rädslor. Att någon av oss ska bli allergisk mot katterna!!!!
    Det skulle kännas såååå hemskt!!! För de är verkligen en del av familjen nu.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge