• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Kram AM och jag ser fram emot en rapport efter helgen!

• Tinga

passionsblomman skrev 2010-02-12 16:17:33 följande:

Det är inte en last, det är livskvalité och förmåga att njuta.Massor av människor saknar både det ena och andra.
    Kloka ord, som vanligt!
  • passionsblomman

AM, ser med spänning fram emot både brev och vidre rapport på "porrfronten...

Lappis, jamen det är ju underbart!
    Och att man ser glädje och njutning i åtminstone NÅGRA gemensamma saker är väl nödvändigt. Jag och min sambo är nog också njutare, fast på vårt vis. Jag tänker tillexempel sitta väldigt mycket på min punschveranda och dricka stora mängder kaffe medan jag kikar på småfåglar och fjärilar i min trädgård. Det njuter jag av och jag vet att sambon gärna gör mig sällskap.

Det vore tämligen misslyckat om den ena av oss inte alls ville ha ett pengaslukande hus utan leva sky-bum liv, så som många av mina fallskärmsskompisar gjorde. Dvs minimala fasta kostnader, ansvar och band, för att närsomhelst kunna drapå nästa adrenalinladdade resa fylld av halsbrytande hopp och frifall.
    Då är det bättre att inte ha tornhus med verandor och vinkällare.

Apropå vinkällare, i år fyller sambon 40 och 4 månader efter honom gör jag det. Tycker ni det är töntigt och beige att göra en gemensam fest och vad gäller presenter önska oss "hjälp att fylla vinkällaren" ?

• passionsblomman

NU drar OS igång alldeles snart! HURRA!!!

-HUR kan en människa som är så osportig som jag tycka det är så kul att titta på när andra idrottar? *förundrad*

• Lapinette

pb - tycker det låter som en strålande idé. Min bror fist mest Amaroneviner när han fyllde 50 år. Av oss fick han en middag på Operakällaren + en Bollinger (som är hans sambos favoritchampagne).

• Parnassia

PB- det låter som en strålande fest idé tycker jag. Absolut inget konstigt att slå ihop festerna och inte konstigare att önska sig vin än något annat.

AM - jag ser också fram emot en förklaring.

Och Lappis - njut på, det är helt rätt.
    Själv längtar jag efter goda vin och likörer så det nästan gör ont.

Men om ett par veckor kan ju bebisen komma, den _kan_ ju komma tidigt... .-D

• Lapinette

Jösses, borde läsa mina inlägg innan jag klickar ... min bror fick inte fist! Som sagt, viner verkar vara den ultimata 50 års presenten. Så enkelt att köpa till någon som man vet uppskattar gott vin. Mina/våra vänner har lite ångest dock om och när de ska köpa något till oss. Usch, vi har blivit rätt kräsna.

• Lapinette

Parnassia - den som väntar på något gott! Fram tills dess kan jag ju dricka din beskärda del också .

• Parnassia

Lappis - Helt rätt och varsågod!

• passionsblomman

Lappis, Vad bra! Det vi själva vill är ju såklart att fok ens ska ta sig tid och råd att idas resa hit, det är ju långt för alla. Och en flaska vin behöver ju verkligen inte kosta massor, -eller kan göra det om man tycker det är kul.

Jag tänkte att man kan hänga på små adresslappar (sådana där resväskepappersvarianten gammeldags du vet, där man skriver upp från vem man fick respektive flaska och så...

Och så kan vi kanske ge oss själva någon slags inredning att förvara i.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge