• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia
    Lapinette skrev 2010-02-12 22:44:59 följande:
    Vickan - som sagt, jag dricker för alla gravida denna vecka. Vågar inte tänka på hur många flaskor vin vi har klämt sen i lördags ...
    heja heja!

Själv längtar jag mig snart knäpp efter nåt tungt rött vin och en rejäl dos skumpa.. hm.....
  • snaily

Nehej, nu ska jag snigla mig i säng och göra stackars maken sällskap som måste jobba i morgon.

Godnatt på er kaniner och Viktualior och annat löst folk!

• viktualia

Snaily - och vissa tvärförkylda Vickor borde redan sova... hm.. ska nog ta en alvedon mot den feber jag gissar att jag har och sen sova....

*godnattkram till er alla*

• Lapinette

Snaily - god natt!

Vi tänkta klämma ett avsnitt av the Wire innan det är dags för sängen.

• passionsblomman

Vaddå, är det bara jag som tänker kolla OS-invigningen?

Hoppas alla sover sött.
    Kaniner, Sniglar och alla olika blommor, muffinsar, motorcyklar och glada gula gubbar, kängrur, långstrumpar, rödstrumpar, barnrumpar....

...vi har så mycket olika i den här tråden.

• Parnassia

God morgon!
    Vaknade pigg och glad idag, ser fram emot den här dagen med glädje!

Hoppas jag inte var för morgonhurtig nu....
    Nu - frulle!

• Ore

PB: Jodå, fast jag tänkte sikta in mig på reprisen klockan 11! Hade lillkillen vaknat just då så hade jag nog satt på TV:n, men han var snäll nog att sova till halv fem.

Igår fick jag för första gången NÅGONSIN höra min make be mig sjunga!!! Han tycker inte att min sångröst är något vidare (helt korrekt), men han insåg vilken mirakulös effekt vyssan lull sjungen av mamma har på sonen, så då bad han mig sjunga.

Min röst mådde sådär bra av det, men sonen somnade

Har också blåst förbi Vickans håla i höstas, hade dock lovat maken att om han ställde upp på Ikeashopping innan bröllopet, och att jag skulle slippa åka hem på natten (dvs vi skulle övernatta) så skulle vi åka direkt hemåt på morgonen. Ingen tid att stanna alltså...

Men men, jag ska göra en liten turné däråt om inte alltför lång tid, så om du orkar med tanke på trollet så tittar jag gärna in hos dig...

• passionsblomman

Somnade i soffan strax efter att Foppa och de andra viftat förbi. Sisådär en halv fem tror jag.

-Usch vad sorgligt med sorgfloret på flaggan för den omkomne rodelkillen! Att omkomma på själva OS-invigningsdagen. Vilket maximalt oflyt!

Nu ska vi åka och kolla in present till min sons födelsedag.
    De ska visst åka längdskidor i skolan på onsdag (då han fyller)
    Eftersom han inte har några så blev det plötsligt en lämplig present. Hoppas bara det finns några kvar, denna vinter då sportaffärerna sålt allt vintrigt de hade.

• passionsblomman

Lappis, vad kul att höra skvaller om juryn och din värld!
    Jag har aldrig sett det där andra dansprogrammet för vi har bara 1,2 ,4 och 6 i kanalväg här.

Ore, min sambo sjunger så illa att sonen idag ber honom låta bli, men även han sjöng tappert på elva små troll när sonen var pyttis och skulle vaggas. Det är något med det där med vaggvisor..

Har nå´n förresten koll på var Piggelin håller hus?

• Lapinette

pb - So you think you can dance är det ultimata dansprogrammet. Har sett varje säsong sedan den startade för en så där 4-5 år sedan. Du skulle nog tycka om den och liksom mig sitta där och lipa när de berättar sina livshistorier eller dansar så bra att det gör ont i hjärtat.

Saknar också Piggelin så jag mailade henne i förra veckan och fick ett gulligt sms tillbaka. Mugglan har bättre koll på henne men jag tror inte hon har tid att hänga här med oss.

En annan som inte varit inne på evigheter är Frullan.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge