• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Idag funderar jag på om jag ska åka en vända ensam till Ikea. Maken har lite att pyssla med här hemma och jag vill inte ta ut Televinken för ofta i folksamlingar nu i RS-tider, det räcker med att vi var i ett par affärer igår. Samtidigt skulle det vara skönt att få komma ut lite själv, jag sitter ju hemma så mycket i veckorna.

• Lapinette

Telis - du verkar redan ha åkt annars skulle jag säga lite ensamtid på IKEA bland alla andra stockholmare är aldrig fel.

• BrudSommar2006

Ja men var är Vickan? Klockan är ju jättemycket, nu kan hon väl knappast ligga och sova? Det kan väl ändå inte vara möjligt att hon har annat för sig än att hänga här, vad är det frågan om?! Var är dagens rapport??? Vickan, hallåååå?

Telis, vad skönt det låter att ge sig ut och åka lite själv. Jag har fått tillåtelse att ta mig till närmsta Ica och tillbaka men det var under viss stress! Man blir ju så otroligt låst när man ammar, det är ju onekligen den stora fördelen med att bara flaskmata. Sedan är det ju extra knepigt att försöka ta hand om Iris om man har en illvrålande Astrid också.

• BrudSommar2006

Senaste statusuppdateringen på FB från Vickan var igår 23:09, hmmm.

• viktualia
    Telis skrev 2010-02-14 11:45:10 följande:
    Jaha, var är Vickan idag då?
    ¨Hon har varit på långpromenad som i verkligheten var kort. sen blev hon så trött att hon gick och la sig. Men förkylningen är lite bättre.
  • Lapinette

Ahhh... Vickan, vi började undra vart du var??!!!

• muggles

Jasså inget Troll ännu?!

Imorgon åker jag till Tyskland på tjänsteresa, får kanske inte tillfälle att logga in så mkt här, vi får se.

Jag hade permission idag och var och tränade och sedan på stan för att shoppa lite nya kläder. Nu har maken permission och är och squashar En sväng till Ikea låter väl alldeles förträffligt Telis!

• Ore

Jag är precis hemms efter en sväng till Ikea... Fast eftersom jsg har en bit att åka, så fick lillkillen hänga med.
    Hamnade i diskussion med kassörskan angående en rabatt. Kan ju testa på er om jag har rätt eller fel...

Enligt annons (Göteborgsposten i tisdags) så var det rabatt på Gulliver spjälsäng med Family-kort. Perfekt, tyckte jsg. Hade spanat på en sådan i björk. Men nähä, tydligen skulle man förstå att eftersom det bara var en vit säng på bilden i annonsen, så var det bara rea på den vita. Stod ingenstans i övrigt. De har annars samma pris...

Har jag rätt att klaga eller ska jag ge upp det? Har för mig att man måste skriva undantag, om det bara gäller en viss färg eller liknande i annonsen. Eller åtminstonde på skyltning. Eller?

• Ore

Telis: Jag var vaken en halvtimma efter dig, men stannade i sängen och ammade...

• muggles

Snaily: det låter inte som ngn större idé för mig att testa progg då? Jag har också hört det där med att en lh-stegring inte behöver betyda ÄL, så antagligen är det som vanligt - vi i tråden vet mer än doktorerna...

Just den här månaden känner jag mig inte lika desperat som vanligt - hoppas det är en ny trend.

Piggelin har det intensivt på jobbet och prioriterar familjen just nu...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge