• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Sitter faktiskt och lägger in grafer i en powerpoint då jag ska ut till en stor myndighet på torsdag och bla, bla, bla i 1 timme för 25 personer. De ville även att jag skulle komma på lunch innan. Hjääälp, jag måste vara trevlig också !!!

• porchez

tittar in med jämna mellanrum för att kolla status på Vickan, även er andra så klart
    Men tiden räcker sällan till för att kommentera när jag har läst ikapp allt ert skrivande, har jobbat och tränat hårt hela veckan.

Så idag har jag haft en skön dag men fått väldigt lite gjort istället Det vettiga som blivit gjort är väl en lång promenad i det fina vädret idag, solsken och ett par minus grader. underbart med takdropp och fågelkvitter, ett hopp om våren väcks i en. Men ååå vad jag saknar min trädgård såna här fina dagar! Jo sen har jag gjort storkok på mat, vilket resulterade i fyra matlådor till frysen, alltid bra att ha.

Jag har också köpt biljetter till Pink, kommer ihåg att någon här inne vad på henne i Stockholm, förmodligen Lappis, och tyckte den konserten var så bra. Ska bli jätte kul!

Nej nu ska jag nog återvända till filmens värld, ha det gott!

• nennesjuttioåtta

hej hej hallå!

först och främst vill jag be om ursäkt till Telis för mitt mms idag. Förlåt! Men jag kunde inte låta bli...

alltså, det var den bästa skiddagen på hur länge som helst. Solsken, -4 grader, manchester och en perfekt, lagom hård backe som höll hela dagen, om man höll sig ifrån de större backarna där "alla andra" åkte. Och det creme on the moose var att jag itne hade ont i bäckenet på hela tiden! Det verkar som det blir värst när jag suttit eller legat ner och varit stilla.

men nu mår jag lite konstigt, hoppas det inte är något knas med magen (den vanliga).

En rätt irriterande sak vi upptäckt är att nu när det är så mycket snö så verkar grannens schäfrar komma över på vår gård och bajsar utanför källardörren. Fy fan vad äckligt!

Parnassia
    vi lade på lite extra jord och strösslade hönsgödsel på syrénhäcken ifjol, tror du det räcker eller ska man köra mer gödsel i år?

Vickan är fortfarande här...

• nennesjuttioåtta

snorkis
    ja vad kul, jag hann ju inte se dig sist

• Mrs  B

Hej svejs!!!!!

Måste bara in och "kräka av mig" lite över kvällen.

Har precis kommit hem från SVÅRMOR och som vanligt gick det som det gick. Middagen gick bra men sen var det dags för kaffe och kaka (svårmors födelsedag idag) och då bjöds det på tårta med Schweizernöt.
    "Nämen åh kan du inte äta det?????" "Det hade jag ingen aning om......" "Men vi har ju nötkakor, valnötsglass, nötgodis att bjuda på." "Men kan du inte äta det heller?????"

Makens syster kontrade med "att det är ju inte så lätt för oss att komma ihåg eftersom vi inte har några allergiker i vår släkt."

Till saken hör ju att maken och jag har varit tillsammans sedan 1996!!!!!!!! Och mina allergier har alltid funnits med....
    Andra som träffat mig endast ett fåtal gånger kommer ihåg direkt att jag är allergiker och har alltid ett annat alternativ till mig.

Inte nog med detta så precis innan jag och barnen kom till svårmor ringde maken från Norrköping och meddelade att hans farmor gått bort.

Nu dags att gräva ner sig!!!!!!

• porchez

en kram MrsB! Förstår att du blir frustrerad!

Nenne låter som en perfekt dag! är alltid lika avundsjuk på skidmänniskor, men nu ska jag oxå lära mig snart!

• Telis

Ore, jag är osäker på om dom *måste* skriva nåt sånt i annonsen men dom *borde* verkligen göra det. Klart att du ska ringa och klaga, rent moraliskt har du helt rätt tycker jag!

Jag är verkligen avundsjuk på er som kan amma och får ligga kvar i sängen. Jag tvingas ju upp ur sängen och fick sitta uppe mellan kl 3 och 5 i natt för att mata, söva och pumpa ur. Men tack och lov för OS, nu fick jag iallafall se både short track-finalen och puckelpistfinalen!

• Telis

nennesjuttioåtta skrev 2010-02-14 19:48:59 följande:

hej hej hallå!först och främst vill jag be om ursäkt till Telis för mitt mms idag. Förlåt!
    Humpf, jag vet inte jag.
  • Telis

Mrs B, det är en riktig svårmor det! Sympatikramar!

• snaily

MrsB - fyyy vilken trist dag! Kram! Hur svårt kan det egentligen vara att hålla reda på din allergi efter alla år, undrar man! Min syster är också nötallergiker (hyperallergisk) men det är jättevanligt att folk blandar ihop och tror att det är mandel hon inte tål (hur vanligt är det?)

Telis
    Jag brukar i och för sig gilla Loes böcker, men den här är väldigt tunn så jag tror du vågar ge den en chans! Om inte annat för att läsa om short track

Nenne
    Härligt det låter! Skitbra att det gick bra med bäckenet också! Var åkte ni någonstans?

Här blev det 11 km längd och en långpromenad på det i finvädret.

Lasagne och rödvin till middag blev det här. I morgon bär det av till stan för besök hos farbror gyn, måste upp kl 5 i morgon bitti! Tiiiiiidigt... Varit duktig och förutseende och redan fixat frukostmatsäck och packat en massa andra grejer - tänkte passa på att göra en skidutflykt i närheten av stan i morgon, med lite korvgrillning och så.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge