• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MuffinsTönt

Hejsan!

Snaily
    Va avis jag blir nu. Efter min första och enda skidresa till Åre så har jag fastnat för fjällen. Så ska snö bete sig tycker jag. Sitta kvar på trädtopparna så man kan beundra eller på backar så man kan åka. Inte som här, is och slask.

Jag har smält i mig en semla medan jag spelade Master mind. Sjukt beroende! Tänkte gå på Avatar 3D men det var visst fullbokat alla 4 tillfällen som fanns.

• _koko_

*slajdar in medan jag headbangar till youth gone wild, förlåt, too fast for love*

lappis - Vet du att jag tänkte på att du nog dansat med/mot några av de andra DANSARNA i let's dance!!! Menar du att du är lika gammal som juryn??????? Nä, det är du inte. Aldrig.

My god vad trött jag kommer vara i morgon, men jag har haft så kul ikväll att jag inte kan gå och lägga mig. Inget speciellt, bara ett par tjejkompisar som varit här och ätit och snackat skit, men så skönt som omväxling!

*nu 22 acacia avenue, men jag måste ju rabla Stronger (Britney Spears), The Real Thing (Gwen Stefani) och My Immortal (Evanescence), så ni fattar vidden*

• Telis

Nu är det försöksheat i short track på tv, ni ligger väl inte sover?!

• _koko_

Telis - Nä, jag låg antagligen och ammade, men utan tv.

Vaknade med en lätt anstrykning av ångest, inlägget igårkväll fick jag skriva om så många gånger för att jag "slant" på tangenterna, var liiiiite salongsberusad om vi säger så.

Måste kika i galleriet nu, tror det har tillkommit bilder som jag inte sett! Och undvika övriga internet eftersom jag inte såg schlagern igår och har tänkt se reprisen (iaf ha den på i bakgrunden), och det är ju roligare om man inte vet hur det går.

• _koko_

Åååååh, televinken...

Conny har förresten precis som Hektor en smilgrop, och den kommer från sambon.

• snaily

Telis skrev 2010-02-14 03:12:16 följande:

Nu är det försöksheat i short track på tv, ni ligger väl inte sover?!
    På tal om short track - har du läst Erlend Loes "Gör vad du vill"? Annars kan jag rekommendera den! (Har i och för sig inte läst ut den själv, men hittills är den väldigt underhållande.)

Koko
    Lät som en riktigt trevlig kväll!

Nu är det dags att ta itu med den här dagen - ut på Korvpromenix och sen iväg och åka längskidor igen. Inte riktigt lika soligt idag som igår men det verkar som det spricker upp, förhoppningsvis blir det strålande soligt idag igen.
  • Telis

Men koko, var du vaken och ändå missade den rafflande finalen i short track? Vad kul att du fick en sån kul kväll igår, hoppas det inte blir alltför jobbigt idag!

Snaily, nej den har jag inte läst. Jag läste Naiv Super av honom för kanske tio år sen men blev inte så frälst, borde kanske ge honom en ny chans?

• Lapinette

kokisen - du menar småkidsen som jag typ hälften av dem aldrig ens hört talas om för de kunde knappt gå när en annan tävlade . Jag fyller ju skräcködla i år!

kokisen, varför ha ångest?! Salongsberusad låter väldigt trevligt. Vi tog det ganska så lugnt igår ... bara lite champagne (ett glas var) och lite Sancerre .

Ja, undrar var vickan är ...kanske sover pga sin förkylning eller... ?

• Telis

Lappis, bara lite champagne och lite Sancerre, då var ni ju nästan torrlagda igår.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge