• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Mrs  B

Tack för kramarna!!!
    Är gråtfärdig just nu.......

Ja, svärmor är verkligen en SVÅRMOR och jag blir så ledsen och arg över att hon aldrig lär sig/vill lära sig. Hur svårt kan det va????
    Hon verkar ju inte heller fatta när jag förklarar att jag inte kan äta någon nöt överhuvudtaget......

Snaily
    Jag tåler också mandel men ingen av det andra nötterna.
    Tror det är ganska vanligt att man kan äta mandel men inte de andra...(??)

Här blev det pulka-dragning och inte skidor idag men det funkar det också. Malte ÄLSKAR sin pulka!!!!!

• viktualia

STOR kram till MrsB!! APOR vad tröttsamt det där lät! Och tung med dödsfall också!!!

Nenne - så där odrägligt vackert väder har det varit här också.. jag orkade inte gå särskilt långt... snuvan stoppade mig... hade annars planer på hålans strandcafé.. men näee...

• Snorkfröken77

Lappis - Coolt, tack vare Let's danve så har jag ju nu faktiskt en aning om vilka danser du pratar om Köper man alla klänningar till alla tävlingar själv eller hyr man eller hur går det till? Har man samma klänning för en dans i olika tävlingar eller bör man byta?

Telis - Jag är redo (och även maken den här gången) Har du kvar kortet får du jättegärna återanvända det annars skickar jag ett nytt
    Det känns som att de tycker jag är löjlig som klagar över eksemen, eftersom de är så säkra på att de kommer gå över efter gravididten är slut. Och självklart inser jag att det är ofarligt och att andra har mycket värre problem, men jag lider ju ändå, både fysiskt och psykiskt, blä

Vickan - Här smörjs det med kortisonsalva både morgon och kväll, är jättetrött på allt detta smörjande, eftersom det ändå inte hjälper.

Porchez - visst är det härligt med fågelkvitter! Nu vänder det!

Nenne -

Mrs B - Usch vad irriterande med svårmor som inte kan hålla reda på det! Det tycker jag man gör av respekt till den andra, försöker alltid komma ihåg om någon säger att de inte tycker om eller tål något. Trist

Ore - Jag skulle definitivt klaga, konsumenterna är generellt starkare än företagen i sverige! Go girl!
    (sen kan jag säga eftersom jag suttit i kassan på IKEa, att när jag jobbade där hade vi inte ens argumenterat, bara godkänt köpet, men det kan ju ha ändrat sig på 10 år )

Här har vi klämt i oss pepparstek med rödvinsås, råstekt potatis och vitlöksmmorötter *mums*

• Liten med Mindre

Vickan - krya på dig!

MrsB - attans vilken eländig svårmor. Det hjälper kanske inte att påpeka när ni blir bjudna, att du inte tål någon nöt heller? Vissa människor vill ju inte förstå.

AM - skoj med alternativ karriär.

vi har ägnat helgen åt pulka, simma och bjuda hem närmsta kompisarna på "sista middagen på ett tag". Mindre älskar att åka tefat - eller tekanna som hon råkar säga med jämna mellanrum. Och visst älskar hon cookies och marängtårta med. Själv är jag rätt trött på den stora magen, och skulle definitivt inte åka på en sån utflykt som vickan funderar på. 4 km till pulkabacken är fullt tillräckligt!

Ska nog krypa i säng nu, och hoppas på en skön jobbfri dag imorgon. (Nåja, klä litet busfrö i vinterkläder är jobb i sig. )

Godnatt!

• viktualia

Snorkis - tjaaa jag har som sagt använt kortisonsalva hela mitt liv.. och visst hjälper det men är ingen mirakelmetod. Länge använde jag Fenuril som mjukgörande salva efter dusch och så.. men slutade för nåt år sedan när jag insåg hur liten skillnad det egentligen gjorde. Numera kör jag med ekologiska varianter som åtminstone är snälla mot naturen... tycker helt enkelt att det är himla svårt att hitta nåt vettigt mot eksem/min sorts torr hud....

• Lapinette

nenne - låter som en grym dag. Hoppas vi får några sådana i mars när vi ska ned till Österrike.

Mrs B - usch vad trist med farmor och skit att svårmor inte kan minnas din allergi. Jösses, säger jag bara!!!

Snaily - lycka till imorgon!

Snorkis - det är inte som i Let's dance där man endast dansar en dans i en klänning utan tävlar man på högsta nivå så är det i 10 danser. Latin 5 danser och Modernt 5 danser. I latin har man en klänning och i modernt har man en. Och jag lovar att ingen annan vill ha din klänning när en tävlingsdag är slut . Normalt har man klänningen i 1 år och byter vid SM. En klänning i modernt kan kosta ca 10 000 kr. Jag hade tur för min mamma är fd sömmerska och har sytt till de flesta i Sverige så även till mig.

Ego - har försökt att öppna en burk med färg men det satans locket sitter som smort. Har dunkat med hammare och skruvmejsel och slant så nu har jag ett rejält plåster på handen. Sånt där kan göra mig tokig .. .när saker inte går att öppna. Tog en liten paus nu framför datorn men jag ska ta mig f'n ha upp den!!! Arrrrggh!

• viktualia

Lappis - måste erkänna att jag alltid använder sån där färgburköppnare... de flesta andra metoder är lagom farliga...*tycka synd om*

själv ska jag snorVickan satsa på sömn...

*godnatten*

• Tinga

PB ? jag kommer jättegärna på fest hos dig! 

MSW ? Piff & Puff är 18.5 månader i korrigerad ålder, vilket är den som kan jämföras med A. (I kronologisk ålder är de 21.5 månader.)

Jag sällar mig också till skaran som gärna kollar på OS, men invigningen klarar jag mig fint utan. Nu har ju inledningen inte varit så strälande ur svensk synvinkel, men förhoppningsvis blir det bättre.

Mrs B ? tröstkram i depphålet!

Koko ? vad kul med en lyckad tjejkväll. Den var du väl värd! (Förresten ? jag hängde inte alls upp mig på ditt yoghurtinlägg. )

AM ? när ska du avslöja presenten? *nyfiken*

Vi har ätit en god middag ikväll, ugnshalstrad gös med pinjenöts- och västerbottenosttäcke och till det rödbetsrisotto. Sen höll jag på att slockna i soffan, så nu ligger jag i sängen och läser ikapp, medan maken kollar på OS.

Lappis - jag hejar på dig i kampen mot färgburken!

• Lapinette

Tinga - jag vann!!! Men nu ser den ut som skrot .

Vickan - vad då färgburköppnare, vad är det? Normalt är det maken i detta hus men han är ju i Barcelona.

• BrudSommar2006

Inloggade personer - 3. Vadå, sover folk på nätterna??? Nåja, jag kan ändå vara tacksam att det här är barn nr två, att vi inte ska ha fler och att en tolftedel av helvetesåret man har framför sig redan är avklarad. Fix färdig ettåring here I come, satans illvrål adjöss!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge