• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Vi brukar nästan aldrig fira alla hjärtans eftersom maken då står på mässan i Barcelona (första åren i Cannes). I fjol åt vi god middag med årgångschampagne men efter 30 minuter låg jag istället på soffan och kved (utomkvedshelvetet) så det är mitt underbara minne av alla hjärtans. Något år tidigare firade vi med en god middag i Barcelona med makens kollega . I år firade vi den redan i fredags med hummer och champagne.

Presenten från maken blir en middag på Mathias Dahlgren om ca 2 veckor och från mig ska han få en riktigt bra champagne. Väljer mellan dessa:

- Bollinger La Grande Année
    - Clos des Goisses, Phillipponnat
    - Cuvée Sir Winston Churchill, Pol Roger
    - Egly-Ouriet Brut Grand Cru

Tyvärr var vi lite sent ut i lördags så Regeringsgatan hade stängt. Som sagt, det är sådana saker vi lägger krut på .

• Lapinette

Vinkar till Snorkis!!! Kul att få se ett ansikte.

• viktualia

Parnassia - annars finns ju tex du i min telefonbok i mobilen.... (vet inte om jag vågar släppa in maken här.. tänk om han fortsätter att läsa sen.. ehum.. för än så länge tror jag inte att han gör det.. även om han knäckt mitt nick... fniss....)

näe, nu ska jag fixa lite lunch och sen sova en stund... återkommer garanterat senare idag!

• Ore

Vickan: Jag tyckte också det var ganska skönt när man visste att "senast då" kommer bebisen, och slapp gå och undra i flera veckor.

Bra om du kan sova. Jag bakade vetelängder och chokladbollar den dagen jag väntade efter att vattnet gått, vilket vissa släktingar tycker var jätteroligt. Jag tyckte det var perfekt att baka, kunde inte sitta i soffan och rulla tummarna heller. Men bakning har litet automatiska väntetider inlagda Särskilt sådant som ska jäsa...

Inga direkta alla hjärtans dagspresenter för oss heller, men jag gillar det du gav AM! Om det blev något i "presentväg" så var det en ömsesidig present in natura i Casa Ore...

• Lapinette

Extra mycket pussar och kärleksord i helgen .. det kan väl också klassa in som gåva?!

• Parnassia

Vickan - Jo, det är klart att det inte alltid är bra med smygläsande makar. SMS:a gärna!

• BrudSommar2006

Nu har Astrid sovit sig igenom hela förmiddagen med bvc-besök och allt, ja det är väl inte så konstigt när man vaknar tre och har sovit färdigt. Nu väger hon 5 075 g och är 54 cm lång, medelkurvan på längden och ett och ett halvt hack upp på vikten.

Telis, såg inte att du också var uppe inatt, fast vi var uppe till halv sex.

Vickan, vad spännande, då slipper du gå över nu då!

Lapinette, småbebisar är ingen höjdare, inte de med våra gener i alla fall, bebisar som bara sover har jag ingen erfarenhet av, låter sunt att inte önska sig in i den karusellen!

Men 10 000 kr för en enda klänning, det är ju helt otroligt. Kan man ha samma kläder till pason som till resten alltså?

Såg SYTYCD ett par avsnitt om dagen så avverkade dem rätt snabbt. Såg att de börjar spela in nästa omgång nu.

Igår kväll såg vi Have you heard about the Morgans med Hugh Grant och Sarah Jessica Parker, den var småtrevlig faktiskt. Astrid sov så det var väl därför hon vaknade mitt i natten, suck.

Sweet, vilken mysig lilltjej!

• viktualia

hm... lyckades inte somna men har i alla fall vilat...

Ore - hm.... baka hade ju varit något.. just nu känner jag mig mest lite trött/spak efter nattens sömnbrist.. men lyckas ju tydligen inte somna nu.. så.. jaja... jag sitter väl här vid datorn och fular lite igen...

• BrudSommar2006

Inga presenter här, "bara" god mat och dryck, plus trevlig film.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge