• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Jag vill inte ha en färdig ettåring, däremot så skulle man ju önska att han kunde ge lite förvarning och inte vakna och gallskrika så att taket lyfter med en gång.

Nu borde väl snaily vakna snart också, dom skulle ju gå upp kl 5. Hoppas allt ser okej ut hos farbror gyn!

• sweetstreet

Å har skummat ikapp nu.
    Minns inte allt men vills äga grattis till Mugglan för att du fick så bra besked hos gyn!!
    Och så vill jag också skicka kramar till MrsB.
    Fasiken vad trist att svårmor inte ens försöker....

Vickan är alltså fortfarande en mumin har jag föstått.

Sedan till OS.
    hm, jag älskar OS. MEN jag har insett att det inte alls kan bli sådant OS tittande som jag har haft förr. Med Lill-Skruttan i full gas på kvällarna blir det inget. och dagarna när man är ledig tillbringar vi ju med henne lekandes. Antingen här hemma, ute, hos grannen eller i våra lekrum på bottenvåningen. Så näe det blir inte mycket TV-tittande...

• sweetstreet

Fast dagen har varit helt fantastisk ändå!!!
    Ikväll när jag satt med Lill-Skruttan i soffan och hon just fått sin mjölkflaska tittar hon upp på mig och säger "lavjo".
    MY GOD! Det är första gången hon sagt ngt sådant alls!!!!!!!!
    jag fattade först inte alls om jag hört eller förstått rätt. Men hon tittar så stadigt in i mina ögon och upprepar "lavjo" och så ler hon med hela ansiktet.
    jag säger "I love you to" till henne och då lutar hon sig fråmåt för att gnugga sin panna mot min. Det är så hon gör när hon vill gosa. Ojojoj! När vi gnuggat klart så tittar hon igen på mig och ler och jag ser hur hennes läppar rör sig när hon säger "lavjolavjolavjo" fast liksom "tyst".

Alltså, jag trodde mitt hjärta skulle hoppa ur kroppen av kärlek!!!!!
    Heeeeeeeeeelt jävla otroligt!!!!!!

• sweetstreet

I övrigt lämngtar jag till våren nu. Att bara kunna gå ut utan att bylsa på sig själv OCH barnet en massa kläder som särskilt barnet inte alls vill ha....
    Och att sedan kunna vara ute utan att man ska oroa sig för att barnet ska förfrysa händerna eftersom det totalvägrar vantar....

Nej mer värme och pool till alla säger jag bara!

Jag skulle gärna dra till Miami eller Karibien igen måste jag erkänna.
    Trist att man inte är rik som ett troll....

• sweetstreet

Jag skulle inte heller vilja ha en färdig ettåring.
    Fast jag ska villigt erkänna att jag hör till skaran som tycker att det blev väldigt mycket roligare från och med ettårsdagen. Eller kanske runt 10 månader eller så. och nu är det roligaste såklart att hon börjar kunna kommunicera lite bättre. Tror det är det jag längtar mest till. Att kunna prata med henne!!!
    Nu pratar hon en massa, men man fattar inte vad hon menar.

Jo såklart en del fattar man ju.
    som "lavjo" *får tår i ögat av lycka och blir helt rörd*
    Men av alla hennes långa samtal så förstår jag oftat inget alls ellerom jag har tur kanske 1%....
    Och DET ska bli roligt när man kan förstå.
    Känns som om attt man då verkligen kommer att kunna börja lära känna hennne mer som person också. Den dag hon kan kmmunicera vad hon känner och tänker. Och hur hon upplever saker. DET ska bli sååå roligt!

• sweetstreet

Nej nu ska jag sluta och gå och lägga mig....

• viktualia

Godmorgon!!

Här kommer Vickans förlossningsberättelse del 1. Vid halv tolv i natt gick vattnet. Rejält. Jag blötte ner en hel badhandduk där jag småfnissande och förvirrad stod på sovrumsgolvet... med en minst lika fnissig och förvirrad make som blinkade mot det starka ljuset i taket....

Ringde BB och kom överens med BM om att komma in ifall värkarna var så jobbiga att jag ville ha smärtlindring. Annars skulle jag in på undersökning kl 9.00.

Och där är vi nu. Efter snurriga aktiviteter som packning av väskor och fixande av alla saker som blivit blöta - så somnade vi så småningom. Maken vid 3-snåret och jag en timme senare. Värkarna finns men är rätt svaga.

Och nu ska vi dra till BB för undersökning av Trollet. Själv känner jag mig lätt "sömnbristig"... ni vet det där känslan när man ska iväg på långresa och går upp aptidigt... ungefär så är läget med mig nu...

Hur historien fortsätter med fler kapitel är det ingen som vet.... lär återkomma.. förr eller senare...

KRAM på er alla!!

• _koko_

Lappis - Ångesten handlade om huruvida jag egentligen hade druckit lite för mycket för att kunna lyfta lillebror säkert ur vaggan på natten, men det gick ju bra så då drack jag antagligen precis lagom. Och jag vet hur gammal du är, men kan ändå inte fatta, det går inte ihop helt enkelt. Kanske ditt lammkött till make som håller dig ung.

snaily - Håller tummarna för ditt gynbesök!

telis - Jag förstår att du hellre skulle vilja ligga ner, verkar jättejobbigt och meckigt att behöva gå upp och fippla med pump! Jag satt ju hela nätterna de första 2 månaderna, men jag behövde iaf inte kliva ur sängen.

Mrs B - Vad sanslöst respektlöst av din SVÅRmor!!!!! Beklagar sorgen också. Kram!

sweet - Aaaaaaawww, lavjo, jag dör vad gulligt!!!!

Jag åt parmesan i lördags - ingen reaktion! Lillebror är nu dessutom en riktigt glad skit på dagarna, så nu är livet härligt igen. Idag ska vi premiära med Enago mjölkfri äppelgröt, håll gärna en tumme för att vi slipper kräks! Majskrokarna börjar gå riktigt bra, så en liten liten förhoppning har jag ju...

Nu frukost! Kramar till alla, glömmer alltid hälften av vad jag hade tänkt kommentera.

• Ore

Sweet: Åååååh, vad mysigt med "lavjo"!!!

BS: Jobbigt med illvrål...

Jag har ju ett "mönsterexemplar" till bebis (som min syster säger, hon vill ha en likadan ). Äter bra, sover bra, somnar ganska lätt, skriker inte mycket och är mestadels glad när han är vaken... Så jag vill nog inte ha en fix och färdig ettåring, men precis som Sweet tror jag att jag kommer tycka jättemycket om när han blir äldre och kan kommunicera bättre.

MrsB: Tråkigt med dödsfall. Och förbaskat dåligt av svårmor att inte hålla ordning på din allergi. Och ursäkten att "vi har inga andra allergier i släkten" är så förbaskat dålig så det finns inte, det hade väl varit mer förklarligt om det strulades till med något om de hade sjutton andra allergier att tänka på också. När det nu BARA är en person som är allergisk, och mot en sak som faktiskt inte finns i var och varannan sak och är hyfsat lätt att undvika - hur svårt kan det vara? Till vårt bröllop fixade vi vegetarianmat, veganmat, och mat till dem som inte kunde äta ägg, gluten, laktos, mjölkprotein, mandel, nötter, svamp, tomat, hallon, apelsin och socker. Litet trixigare, visst. Men inte särskilt besvärligt. Inte jämfört med hur det är för den som är allergisk, och som måste tänka på det heeela tiden, oavsett vad man stoppar i sig.

Nenne, Snaily: Era skidutflykter låter heeeelt fantastiska!

Nej, nu ska jag ringa och gnälla på Ikea. Önskar att det var någon som tänkte som du som satt i kassan, Snorkis, så hade jag sluppit detta. Hittade iaf detta i marknadsföringslagen: Köperbjudanden
    Om en säljare marknadsför en bestämd produkt tillsammans med en prisangivelse måste också annan information finnas med. Marknadsföringen måste då bland annat innehålla produktens utmärkande egenskaper, pris och betalningsvillkor.

Och jag tycker alltså att det faktum att de INTE hade med i annonsen att priset enbart gällde om produkten hade den utmärkande egenskapen vit, så ska priset gälla för båda.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge