• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Jag förstår inte hur vattnet kan gå utan att man börjat öppna sig? Och om man nu har börjat öppna sig borde det väl kännas rejält. Men uppenbarligen fungerar det ju inte så - säger en utan någon erfarenhet av vattenavgång.

• BrudSommar2006

På torsdag ska de ha maskerad på dagis och vi fick veta idag. Usel framförhållning. Vet inte vad vi ska hitta på om hon nu skulle vilja klä ut sig. Måste ta mig till lämplig affär och just när jag varit på bvc och läst stor rs-virusepidemi varningsskylt också.

• viktualia

Brudsommar - näeee du.. jag har just pluggat lite på vårdguiden och jag kan inte heller förklara hur det hänger ihop.... men så är jag ju byråkrat och inte barnmorska heller.. och egentligen inte särskilt intresserad av detaljerna.. ehum... tycker mest att Trollet ska ta sig ut... hm... och precis som du konstaterar - jag slipper gå över tiden!! *mycket nöjd*

• fru AM

Hon kanske vill vara spöke? Med hjälp av gammalt lakan, sax och svart spritpenna? Så slipper du gå till affären med Astrid alltså.
    Eller har hon kanske någon prinsessaktig klänning?

BrudSommar2006 skrev 2010-02-15 13:39:31 följande:
    På torsdag ska de ha maskerad på dagis och vi fick veta idag. Usel framförhållning. Vet inte vad vi ska hitta på om hon nu skulle vilja klä ut sig. Måste ta mig till lämplig affär och just när jag varit på bvc och läst stor rs-virusepidemi varningsskylt också.
  • BrudSommar2006

Iris äger inte en enda klänning faktiskt, har inte gått att få på henne. Haha, ska fråga om hon vill vara spöke!!!

• viktualia

Lucialinnet kan väl annars användas som bas för utklädnad?!?! jag har varit muminmamma med kudde under lucialinnet, ett litet förkläde och en handväska...

• fru AM

- Snickarbyxor + rutig skjorta= byggare bob
    - Helbruna kläder = bajskorv (en maskeradkostym som Livia skulle uppskatta)
    - Kan du sy lite och har en mössa att offra kan du sy på öron och sedan sminka morrhår och nos på Iris = katt

Kan nog komma på några till hemmafixade utklädningsoutfits om det kniper ...

• fru AM

Men just nu behöver du ingen kudde Vickan! Bara förkläde och handväska! Vilken strålande klädsel nästa gång ni ska till BB!

viktualia skrev 2010-02-15 14:01:02 följande:
    Lucialinnet kan väl annars användas som bas för utklädnad?!?! jag har varit muminmamma med kudde under lucialinnet, ett litet förkläde och en handväska...
  • fru AM

Eller sätt upp Ris hår till två bollar (musse pigg öron) och sminka musnos + tänder

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge