• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

snaily, jag håller med dom andra, vilken tomte! Och ja, jag kollade på konståkningen natten som gick så det är klart jag ska kolla inatt också. Synd bara att jag missar sexige Södergren eftersom jag måste gå och lägga mig snart.

muggles, fick du sex igår och ägglossning idag så är det ju inte helt kört.

Liten, jag får besök av min mamma på onsdag plus att vi ska till BVC och att jag äntligen ska gå och klippa mig, annars hade jag kanske kunnat tänka mig en fika. Har iofs inte vågat mig så långt bort som till stan än men någon gång ska ju vara den första.

porchez, åh vad sorgligt, jag får hjärtsnörp.

• porchez

Hänger på PB OS-sång! Är ni med på vågen?

• Tinga

AM - trist med soffan! Fick just lite ångest inför blöjavvänjning i det här huset så småningom - vi köpte ju en ny, snordyr soffa för bara ett par månader sen. Förvisso är klädseln avtagbar, så man kan ju tvätta den, men stoppningen består delvis av fjäder, och det känns inte som att det mår så bra av att bli vått. Kanske ska sy ett överdrag av plastad frotté tills dess?!?

Muggles - hoppas att laddningen häromdagen är tillräckligt för att fixa ÄLen.

Snaily - jösses, vilken snurrig doktor! Vilken tur att du har så bra koll själv, men det känns ju tokigt att det ska behövas. Låter som att ni fick en mysig skidtur "på köpet" iallafall. Hoppas nu att din kropp fattar galoppen, och ser till att bli nedreglerad inför sprutstart. Kram!

Snorkis - kul med bild.

• porchez

nej nej PB ropa högre, jag vill inte dra ner stämningen i tråden nu när vi äntligen fått GULD!!!!

• passionsblomman

*Vågar nåt alldeles hejdlöst!!!* WAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Armarna uppåt sträck brudar! WIIIIEEEEEEEEEE!!!!

porchez skrev 2010-02-15 20:28:35 följande:
    Hänger på PB OS-sång! Är ni med på vågen?
  • porchez

Weeeiiiiiii weeeiiiii! *vågen*

slog på TVn av ren tur och hamnade precis på Kallas målgång, ryser vad härligt det är!

• Tinga

Porchez - usch, vilket tragiskt alla hjärtans-minne. Skönt att du kommit över honom nu.

Vickan - hoppas att du får sova gott inatt, så att du vaknar med laddade batterier imorgon.

Jag är med på vågen, Porchez! Vilket fantastiskt lopp av Kalla!

• snaily

*Tar emot jättevågen och skickar vidare *

Telis
    Jag får kolla sexige Södergren åt dig, i alla fall lite grann innan även jag måste sova.

• Liten med Mindre

Snaily - men 3 män är ändå söt i deras försök att ta hand om bebis - och så slutar det ju lyckligt. Med lite lite spänning i mitten.

Porchez - vilket antiklimax på alla hjärtans-firandet. KRAM! Och - vad gäller strykbrädan så såg tyget rätt trist ut mot vad jag hade tänkt mig. Men väl på plats så ser det faktist lite glammigt ut.

Håller på att försöka pruta på ett begagnat andningslarm, och lyssnar samtidigt på Mindre som gått från snuva till hosta nu när hon somnat. Skruttgumman! Tur att mormor kan komma i morgon med så jag får gå till BM i lugn o ro.

Tjing!

• Telis
    snaily skrev 2010-02-15 20:39:21 följande:
    *TelisJag får kolla sexige Södergren åt dig, i alla fall lite grann innan även jag måste sova.
    Tack gullet!
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge