• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Fatta att den där lilla Televinken-talibanen skriker hela dagen för att sen sova som en sten hela kvällen i pappas famn. Vad lyckad man känner sig som mamma ...

• passionsblomman

Televinken-talibanen!

Sorry men *asgarv*

Telis vännen, han hade ju skrikit sig till mjölksyra-topp och gick in i väggen hajjar la du!

• porchez

nu har jag skickat en bild till dig Telis.
    Tänkte vara lite OnTopic, så jag tog en bild från jag var brudtärna så nära ett bröllop jag lär komma! haha nej jag är inte bitter

• snaily

passionsblomman skrev 2010-02-15 20:47:37 följande:

Telis vännen, han hade ju skrikit sig till mjölksyra-topp och gick in i väggen hajjar la du!
    Ja, han kanske tränar för OS i skrik.

Skämt åsido - klart du är en superlyckad mamma Telis!

Jag tror att han skriker därför att... bebisar gör det! (säger Lappis i alla fall )
  • snaily

Har just avnjutit en sjuuuukt god chocolate chip cookie - nej, inte hembakad utan köpt på vårt lokala bageri där det finns en massa smaskigheter (köpte även ett gott surdegsbröd häromdagen), men bara under turistsäsong! Så - stort tack, kära 08-or (och även andra riktnummerområden för den delen) för att vi nu kan köpa kakor, bröd och ekologiska bananer!

• porchez

och ska väl svara, kan inte bara "häva" ur mig en sån historia sen rycka på axlarna som ingenting! jag har kommit över honom så långt att jag inte vill ha honom, samt att jag insett att jag aldrig skulle fått ett lyckligt liv med honom, han gjorde mig mer illa en bra! Men jag jobbar tillsammans med killen i fråga så glömt honom har jag definitivt inte. Han däremot är tillbaka till sitt ex och lever nu ett liv som den lyckliga familjefadern (till hennes barn sen tidigare förhållande) samtidigt som han försöker flörta med mig, när det livet blir för tråkigt. Ja jag har har kommit över honom men är fortfarande bitter, tyvärr!

• passionsblomman

Telis, och så skriker han säkert hos dig för att han törs och tänker "hon verkar stå ut med mig ändå, den där karln däremot, jag vet just inte jag...bäst jag håller tyst så han inte hivar ut mig genom fönstret" *kramar tröstkramar*

• Tinga

Telis - Televinken-talibanen! Du har en underbar uttryckningsförmåga, bara så att du vet. Och jag är säker på att du är en jättebra mamma också, fastän Televinken skriker en del. Var det inte du som sade tidigare idag att bebisar inte alltid skriker? Eller är det när de ligger i sin pappas famn du menar då?

• porchez

men Förlåt Telis, insåg inte allvaret i ditt inlägg, läste det mest som ett konstaterande men kanske med lite humor i, eller humor är fel ord. men hittar inte det jag söker! Internet är svårt ibland....

Är säker på att du är en bra mamma, precis som BS och Tinga skriver, och dom skadu tro på eftersom de i sin tur är bra mödrar! Stor Kram till dig!

• Telis

Jo, det är klart att rackarn tar ut sig alldeles för tidigt och inte har någon ork kvar till upploppet! Man önskar bara att han skulle terrorisera sin far lite mer som sitter på ett kontor i lugn och ro hela dagarna och sen vara utmattad på nätterna istället för på kvällarna.

Tinga, ja, jag fick äta upp det så fort jag hade postat det där till Lappis.

porchez, äsch, så allvarligt var det inte. Visst, det är jobbigt när han skriker utan att man fattar varför men det går i perioder så det är inte jobbigt jämt. Och han är ju hemskt söt när han sover.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge