• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • sweetstreet

Telis,
    hahahhaaa!
    Televinken-Taliban!!! Hahaha!!!!!!
    MEN jag såg ärligt talat inte att han hade så mycket skägg där i galleriet. Eller hade ni just rakat honom då??

För övrigt så kan man känna så.
    Herregud! jag smälte ju som smör i öknnen igår när Lillskruttan sa "lavjo" men sedan finns det verkligen gånger (läs minst en gång per dag ibland betyyyyyydligt oftare) som man knner att "fan kan ingen hämta den här illbattingen och ta henne långt långt härifrån. NU!?"
    Så är det. Det har inget att göra med ens föräldraskap eller ens barnet i sig. Iallafall tycker inte jag det.
    Det är väl bar en del av ens underbara vardag som småbarnsförälder... haha!
    Lite för lite sömn, lite för många järn i elden, lite för lite tid.....
    Shit happens.
    Ungarna är aktiva och "på" precis som de ska. Det är väl bara det att vi inte alltid hänger med i deras tempo eller deras värld helt enkelt.
    Men visst får man klaga. och visst får man tycka att det är skit.
    Allt det där bleknar ändå så snart. För även om det kan vara skitjobbigt iböand så kommer ju de där stunderna när man bara känner ren skär kärlek också. Och de är som tur var fler!!! .-p

men på tal om sömn MÅSTE jag lägga mig nu.
    Borde gjort det för länge sedan men som sagt det är det där med egentiden också... Den är viktig för mig.

Tjingeling och LYCKA TILL Vickan ifall det händer grejer innan jag hinner in här igen!

• Fru E

God Morgon!

Snart bär det av till kliniken för besök , lite lätt nervös och ska samtidigt försöka hinna till ett möte i en ort på motsatt sida av Skåne till i eftermiddag *liiiiiiite tajt*

• Fru E

Vickan-håller tummarna för er och trollet!!!!!

• Fru E

Var ju på husvisning i söndags med men halva huset hade satt sig vilket resulterade i en glipa på 5 cm mellan dörrlisten och golven i rummen på ovanvåningen.....eeeehum!
    Samt en källare där putsen släppte och hade mögel i duschhörnan, det huset som såg såååååå fint ut på bilderna!

Ikväll efter kliniken och möte blir det visning i hålan där jag jobbar, ett infall från maken mest som jag är tveksam till men han vill så gärna titta så jag är snäll och följer med

Vi har fortfarande inte bestämt oss till 100 % om vi vill vara kvar här nere eller flytta upp till jobbhålan där alla familjer är och makens alla bröder + lite kompisar

• Fru E

AM-tråkigt med soffan, du får ha plastad frotte över hela

• Fru E

Porchez-just en trevlig prick att först charma en och sedan dumpa en två dagar senare *hytter med näven*

• Tinga

EA - stort lycka till idag! Hur gick det med allt firande i helgen? Blev det en kul fest? Goda muffins? (Jag vet; retoriska frågor, men jag vill gärna höra dig berätta.)

Apropå hus - har ni någonsin sett något liknande? w4.objektdata.se/mediapresentation/bildlista.aspx&develop=&firmanr=24389&objGid=OBJ27350_1015883704&dbSpace=47&groupName=&mediaGid=&site=wp

PB - usch ja, jag led också något alldeles grymt med Hellner. Men det var ju en himla bra laginsats, så stafetten kan nog bli riktigt spännande. Och sämsta svenska var bättre än bästa norrman!

Ouspie - tack fö tipset om sofföverdrag!

• MuffinsTönt

Gomorrn tjejer!

Vd har hänt med Hellner? Jag är så OS ointresserad att jag bara följer det som står i tidningarna.

• Lapinette

Sweet - långt härifrån, duger det med Stockholm? Vi kan "låna" henne ibland om ni vill vila lite.

Fru E - lycka till på kliniken!

Tinga - vart ligger det där museet?!!

muffin - jag beklagade mig till maken häromdagen att det är hans fel att jag inte följer sport så som jag gjorde förr (pga av dåvarande pojkvän). Han tycker det är trist att följa sporten på SVT då han först inte förstår allt och sedan är det bara svenskarna vi följer.

Sorry tjejer, men har inte läst allt som ni tjattrade om igår kväll då jag tränade, jobbade och målade lister.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge