• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Tinga

Telis - isåfall har nog de flesta problem med föräldraskapet, för vem blir inte frustrerad av ett barn som bara skriker, utan att man lyckas förstå varför. Hoppas att det blir en lugnare dag för er båda idag.

• viktualia

Porchez - skoj att se dig i galleriet!!!

EA - SHIT vilken inredning i huset du länkade till! Jag DÅNAR!!! heltäckningsmattan på dass var pricken över i.et!!!

• Parnassia

Vickan - har hon ännu inte visat sig här alltså? Det kan bara betyda en sak! Spännande!
    Idag är fö en bra dag att fylla år på! (Jag har gjort det i många år...)

Hur är det med Liten och Vänner? Nu är det snart er tur! Några känningar?

Liten - var det du som hämtat babybox? Var då? Jag minns att fick två när jag väntade E men minns inte var och hur man gjorde för att få dem. Berätta!

EA-Lycka till på kliniken idag! Vad är det som är på gång idag? Provtagningar? Undersökning? Bara prat?

Ore - jag blir så himla nyfiken på vad det är du tränar. Du pratar om det en hel del och det verka ju vara stenhårt. Vill du berätta eller inboxa?

• viktualia

Och jag är alltså hemma igen. RÄTT skrämd måste jag säga... ujuj...

Imorgon klockan 8 ska vi inställa oss. Då kommer de att sätta igång projektet. Dels framstår det som rätt läbbigt i största allmänhet.

MEN när jag låg där idag med en sån där CTG för att kolla Trollets hjärtljud så gick det inte att undgå vad som pågick i rummet bredvid. Rätt snart efter att jag lagt mig där hördes barnskrik så då kom väl ungen ut. Sen dröjde det ett tag och sedan började den RIKTIGA dramatiken!!! När jag har grubblat lite på det, så gissar jag att det var moderkakan som skulle ut men inte riktigt ville ge sig... troligen fick barnmorskorna hjälpa till. Den stackars människan skrek i alla fall i högan sky och jag fick ångest. Maken och jag blev så skraja så vi höll handen och diskuterade vad det är för idiotiskt vi ska gå igenom... maaaaj gaaaaad Vet inte hur länge stackarn plågades men jag kunde inte låta bli att fråga barnmorskan när hon kom till mig sen, och det hade slutat bra. Jag fick i alla fall ligga där med den där CTGn mycket längre än nödvändigt pga grannrummets dramatik..... *ryser*

Imorgon är det MIN tur.. eller otur.. jäääävlar vad läskigt...

Hur som - sen dess har jag gått på stan en sväng och tagit en prommis på några km... Inga värkar i sikte...

• _koko_

telis - Oj, vad vi är före då, våra katter har varit talibaner i fler år. Skönt att du inte tror på mjölkallergi, och visst är det så att alla barn skriker mer eller mindre! Du verkar väldigt klarsynt också, mitt i amningsdimman! För övrigt kallade min farmor på fullaste allvar conny för A-barn en gång... Jag fick försöka förklara att det inte finns några A-barn nuförtiden (alternativt är alla barn A-barn)...

Jag har aldrig spytt men väl haft blodsmak i munnen. Fast oftast en smak av vaselin eftersom vi hade det på tänderna. Åhåhåhåhååå, vad gjorde jag som ung???

snorkis - Det finns väl inget osexigare än dålig andedräkt, så en ny tandborste kan väl vara nog så romantiskt! Vi borde förresten köpa ny sådan, vi delar (inte borsthuvud såklart, men själva el-delen) och den har snart 10 år på nacken... Men reklamen stämmer faktiskt, Braun Oral-b är bra grejjer.

• viktualia

Parnassia - grattis på födelsedagen!!!!!!!!!!!!!!!!! Och nopp.. det ser inte ut som att jag bidrar med ett födelsedagsbarn till...

• Tinga

Vickan - din förlossning verkar bli ett drama i tre akter. (Och då syftar jag inte på det som hände i grannrumet när du var på KK imorse, utan att det hela varat i flera dagar.) Det går säkert bra, ska du se. *pepp, pepp*

• Parnassia

Vickan - är du kvar hemma?! Hur är det med dig då? Du kan ju inte bara skriva ett "nonsensinlägg" utan att nämna dig själv för tillfället, fattar du väl?!

Tinga och Lappis - och vad tränar ni som får er att spy?
    Är det bara jag som tränat på en sådan nivå att det bara handlar om svett och träningsvärk?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge