• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Oupsie

Kikar in lite snabbt...

Vickan vad spännande . Stort lycka till om ni behöver åka till BB inatt. Snart är Trollet här .

AM, nej vad trist med soffan .

Tinga, du behöver nog inte sy, du kan väl köpa ett sånt där plastöverdrag som man ser att pensionärerna har på sina soffor i amerikanska tv-serier?

MrsB, vilken trist svärmor! Om ingen annan är allergisk, desto lättare att komma ihåg din allergi kan man tycka. Så otrevligt.

Är också lite sur på min svärmor för tillfället, antagligen överreagerar jag så jag ska försöka strunta i det nu...

Porchez och Snorkis, kul att se er i galleriet .

Porchez, men vilken kille! Göra en sån sak och sen dumpa dig efter ett par dagar. Jag råkade ut för en sån sak i "lightversion" i jämförelse med din. Hade en väldigt trevlig alla-hjärtanshelg med en person och sen, efter typ en vecka så sa han att han träffat en annan. Så här i efterhand är jag jäkligt glad för det och det kändes inte ens särskilt jobbigt när det hände, det vi hade var inte något seriöst men hade varit på/av under en ganska lång tid. Det låter lite som de är av samma sort de två... . Har svårt att veta vad de vill. Jag kan känna mig lite bitter över situationen, att jag lät honom bestämma/förlät honom ett antal gånger osv, men jag är helt över honom och min man är bara så himla mycket bättre på allt Utom att laga mat möjligtvis .

Muggles, men om ni hade sex igår och äl är idag så kan det ju gå ändå .

Telis, jag är helt säker på att du är en toppenmamma och precis som Lappis säger, bebisar skriker ju. Fast jag förstår att det är jobbigt. Kram .

Har säkert glömt något som vanligt...

Själv har jag rymt hemifrån och leker student på heltid och låtsas att jag är yngre än vad jag är och försöker glömma allt vad jobbsökande heter, även om det är ganska svårt. En annan student sa till mig idag att jag ser yngre ut än vad jag är, hon trodde jag var 22 . Tänker ta det som en komplimang .

• Oupsie

Just det!

Snaily, vad jobbigt med en så förvirrad gyn. Hoppas att allt är ok så att du kan börja med sprutorna som planerat.

• MuffinsTönt

Oupsie
    Hehe, säg inte att du är 23 annars va? En dejt sa till mig att jag såg MKT yngre än vad jag är. Med en väldig allvarlig ansiktsuttryck. Sen frågade han mig om jag är verkligen 84, och såg ännu mer allvarlig ut. Jaha, ser jag ut som nån minderårig eller???

• BrudSommar2006

Verkar krångligt det där med vattenavgång, begriper mig inte på det!

Roligt med nya ansikten i galleriet också.

Astrid vrålar som en besatt så jag hyser hopp om viss nattsömn till skillnad mot igår då hon helt otippat sov hela kvällen vilket visade sig vara urdumt.

Telis, du har mina fulla sympatier, Astrid är mycket bättre med maken än med mig.

• BrudSommar2006

Vilka alla hjärtans dag-historier! Vilka killar det finns.

Ska bli spännande att se om Vickan är med oss imorgon eller inte.

AM, vad mysigt med te, själv skulle jag få springa och kissa halva natten om jag drack te så här sent.

• Oupsie

Muffins, hihi. Ja, du kanske ser så ung ut . Om du är född 84 så är jag äldre än dig, men jag har inte fyllt 30 än. Lagom precist svar va?

Ore, heja dig! Jag håller på dig mot Ikea!

• Oupsie

BS, hoppas att du får sova bättre inatt.

Jag ska också gå och lägga mig nu. Ska försöka kolla in imorgon för att se hur det går för Vickan, jobbigt att jag inte kan hålla koll under föreläsningarna bara .

• passionsblomman

Stackars stackars Marcus Hellner!

Ore, jag hoppas du aldrig blivit så där trött!

Jagmenar, mjöklksyra är ju inte ens förnamnet!
    Jag lovar att han kved "mamma, bär mig härifrån" där han låg pojkstackarn.

• passionsblomman

Det vore ju underbart!

porchez skrev 2010-02-15 21:57:27 följande:
    PB - din son har mitt favoritnamn! OM jag nån gång har lyckan att få en son (med någon som tycker som jag ) så ska han heta så! hoppas du delar med dig, fniss...
  • sweetstreet

Kollar snabbt in för att se ifall ng mer hänt Vickan? Men det verkar inte vara så. Iallafall inte här i tråden...
    och ja. GULDET var bara såå härligt! trist med Hellner dock. men men ....

Porchez FY FAN vilken snubbe!!! Ditt ex alltså! Sådana saker gör att man verkligen funderar hur det står till i skallen på vissa.
    jag ahr en kompis som åkte på semster med sitt ex. Första kvällen gjorde han slut. Men hur tänkte du nu?! vill man ju utbrista då. Varför inte göra det INNAN semestern???? Semestern var dessutom en vandring så där satt de ensamma med varandra ute i ingentsans och hade en vecka att "döda" innan de var i civilisationen igen.. men HAAAAALLÅÅÅ!!!! Han hade sagt att han inte ville förstöra för henne genom att göra slut innan semestern eftersom han visste att hon sett fram emot den så mycekt.... Hm ISÅFALL kunde han kanske hållt inne med fortsättningen tills de var tillbaks i civilisationen kan man tycka. Men ärligt talat. Hellre få en semester inställd än tvingas umgås med den som just gort slut i en hel vecka. UTAN andra!!!!!!

jaja, vissa är verkligen inte funtade som de flesta av oss...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge