• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Tänk jag tror Trollet är på G - tror ni inte det?

• _koko_

AM - Nej, inte soffan!! Men vilken bra husmorsguide du hittade, där fanns det ju tips för ALLT!

Telis - Hoppas televinken är gladare idag (här är det katterna som är talibaner ), men om det blir värre och värre får du väl fundera på om det är värt besväret att prova mjölkfritt. Jag bestämde mig när lillebror inte längre ens blev lugn av att vi bar honom på kvällarna, då var han ca 7 veckor.

Sen undrar jag om det inte är vanligt att nyfödda blir lugna hos fäderna eftersom de inte luktar mjölk? Hos mamma blir de ju hela tiden påminda om att maten finns inom räckhåll.

Tinga - Nej, jag har aldrig sett något liknande förut. Där var en familj som älskar mönster, mönster och MÖNSTER!!! Herregud, man blir ju åksjuk av att titta på bilderna!

Så spännande med Trollets ankomst!! Vickan kanske ligger och krystar som bäst nu, eller snusar bebis...

Äsch, vad var det mer jag skulle skriva...?

Conny var dålig i magen igårkväll och lillebror verkar också fått en släng, så vi får se var det barkar... Jag har märkt att jag blir väldigt hypokondrisk nuförtiden när någon mår dåligt nära mig...

• _koko_

Just det, EA, synd på huset! Tycker mäklarna är dumma som inte är ärliga med sånt i annonsen, bättre att få dit spekulanter som är intresserade på riktigt, än att man förskönar och alla som kommer dit blir besvikna.

• fru AM

Koko: hoppas ni övriga klarar er från magsjuka!

Jag har fått riktig bacillskräck - tyvärr verkar Livia vara en riktig smitthärd med mollusker och blåsor i munnen och allt möjligt och henne varken kan eller vill jag undvika ...

Angående husmorstips så verkar det vara två saker man inte kan avvara: Ättika 24% och Galltvål (flytande är lättast att jobba med). Galltvål är verkligen ett undergörande tvättmedel mot bebisbajsade kläder. De där gula fläckarna bara trollas bort!

• Lapinette

totalt ego inlägg - har precis fått massage och nu är det dags för semla! Härlig arbetsdag!

• fru AM

Ja, trötta inte ut dig Lappis!

Lapinette skrev 2010-02-16 10:32:33 följande:
    totalt ego inlägg - har precis fått massage och nu är det dags för semla! Härlig arbetsdag!
  • Ore

AM: Tack för tipset om galltvål! Vanish har funkat bra också, men jag använder nog hellre galltvål. Hoppas ni får ordning på soffan!

Tinga: Kanske går att sy något slags skydd i plastfrotté eller liknande som man kan lägga under den tvättbara klädseln? Om det går att klämma in något under, vill säga. Då kan ju soffan ändå se ut som vanligt och användas som vanligt, fast man undviker att behöva tvätta stoppningen...

koko: Usch för magsjuka, hoppas ni klarar er!

Tror också att Vickan är på BB, och antingen har trollet kommit eller så är han på väg. Spännande är det hur som helst...

EA: Trist att huset inte var så bra, och det är inte schysst att få det att se bra ut, när det sedan är uppenbara brister som märks lätt när man kommer dit.

Apropå hus så är min ena syster med sambo nu husägare, besiktning och papperspåskrivning är klart. Kul för dem, och skönt att veta att det inte är så länge som de kommer behöva bo med fyra barn i en trea. Tillträde ung samtidigt som bebisen väntas. Än så länge yngsta barnets kommentar på att de köpt hus var "men, vart har ni det då?"

Och apropå dumpningar så har jag systerhistoria där med, min andra syster har dumpat en kille på semester, och en kille natten innan julafton... Aldrig med mening så, i första fallet så var det under semestern som hon insåg att "det här funkar inte", och när ämnet kom upp så kunde hon ju inte ljuga... Och samma grej i fall två, hon hade tänkt vänta till efter jul och nyår (de hade bjudit in massa kompisar på nyårsfest), men när ämnet kom upp så kan man ju inte direkt sitt och säga att "nej, allt är jättebra, inget fel alls" och sedan göra slut strax efteråt...

PB: Jag var så trött att ögonen gick i kors, så jag förflyttade mig mot sängen i nästan samma sekund som Hellner gick i mål... Så jag såg inte hur utmattad han var. Jag har dock sprungit så att jag inte kunnat stå på benen efteråt pga all mjölksyra, jag försökte gå framåt men ramlade omkull för att benen inte bar mig Och jag har också tagit i så jag spytt under träning, vid några tillfällen. Dock inte så ofta, det är inte så trevligt... Och sedan krävs det en sjuhelsikes mental laddning för att övervinna alla kroppens signaler om att "lägg ner nu, du är trött"...

Hellner är annars väldigt duktig på att få ut precis allt ur kroppen... Det är en väldigt duktig idrottsfamilj det där, jag tävlar mot hans systrar inom "min" idrott...

• Ore

Jaaa, det är ju semledagen idag!!!

*Måste köpa semla...*

• Ore

Apropå Norge och skidor så tog ju Björgen bronset i damklassen (tyvärr, får jag väl säga, eftersom Anna Haag blev fyra). (Fast eg. tycker jag att Björgen verkar vara en väldigt trevlig och sympatisk tjej, och en duktig idrottare...)

Och på herrsidan så skulle det vara skoj att se vad norska tidningar skriver om Petter Northugs insats... Han skulle väl nästan bara dit och hämta hem guldet, annars.

Northug är jag inte lika förtjust i. Han är visserligen en duktig idrottare, men jag har svårt för sådana som uttalar sig negativt om andra. Det finns bra kaxighet, och det finns dålig. Han verkar ha för mycket av den dåliga, han har ju tydligen uttalat sig om att "Hellner har större guldchans i fristilsloppet än vad Emil Jönsson har i sprint". Eftersom Emil dominerat sprinten i år, så är det väl ett sätt att försöka psyka honom, och det tycker jag är patetiskt. Är man tillräckligt bra för att vinna ska man inte sänka sig till att försöka psyka andra, annat än att "krossa" dem ute på banan...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge