• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia
    Tinga skrev 2010-02-16 11:23:00 följande:
    Vickan - din förlossning verkar bli ett drama i tre akter. (Och då syftar jag inte på det som hände i grannrumet när du var på KK imorse, utan att det hela varat i flera dagar.) Det går säkert bra, ska du se. *pepp, pepp*
    tack!! usch vad jag känner mig illa berörd efter de där skriken... gaaaaa... inser att man överlever sånt.. men ändå....
  • _koko_

Vickan?? Äh, vi hade ju bestämt att du låg och födde nu ju! Men otäckt att behöva lyssna på en förlossning sådär precis innan sin egen första!!!

Parnassia - Babyland och Babyproffsen har babyboxar. Kolla och jämför innehållet. Jag fick dock ingen den här gången eftersom jag redan hämtat ut en på den här adressen (hade ju kunnat ange t ex mina föräldrars adress, men det blev inte av).

• viktualia
    Parnassia skrev 2010-02-16 11:23:52 följande:
    Vickan - är du kvar hemma?! Hur är det med dig då? Du kan ju inte bara skriva ett "nonsensinlägg" utan att nämna dig själv för tillfället, fattar du väl?! Tinga och Lappis - och vad tränar ni som får er att spy?Är det bara jag som tränat på en sådan nivå att det bara handlar om svett och träningsvärk?
    fniss.. jag hade ett anteckningsfönster öppet och läste ikapp.. då blir det så.. hihihi!
  • Tinga

Parnassia - löpning!

Vickan - ja, de borde verkligen se till att ha maximal ljudisolering på KK.

• fru AM

Vickan: Stor kram. Det kommer att gå bra!

• Parnassia

Koko - du måste ju också berätta vad du tränar när du blandar in vaselin i det hela!

Vickan - oj, oj, inte kul att få höra allt det där strax innan det är dags för en själv. Men det finns ju INGET som säger att det blir så för dig. Det kommer gå fint tror jag. Kram!

• Ore

Vickan: Äh, var du inte på BB nu. Troddjoe att du fått åka in

Dålig ljudisolering låter inget vidare... Vet inte om det lugnar dig, men när de försökte dra litet för att få ut min moderkaka gjorde det inte alls ont, vad jag minns... Sedan fick jag ju ryggbedövning innan de plockade ut moderkakan, inne på operationsbordet.

Tinga: Aha, skidornas fel. Heter det "shefssmörere"?, hihi....

Parnassia, inboxar dig!

• Oupsie

Liten rast...

Vickan, är hemma och inget Troll har kommit än. Bra, då vet jag .

Sweet, glömde säga, så himla gulligt med lavjo.

Tinga, snyggt hus . Jag tror att jag har sett det innan, konstigt att det fortfarande är till salu .

• Oupsie

Vickan, stor kram förresten. Läskigt att behöva höra sådant strax innan det är ens egen tur.

Nu ska jag gå och diskutera europeisk arbetsmarknadspolitik, det blir nog kul, kanske .

• fru AM

Det som gör lite ont är väl när de klämmer på magen för att moderkakan ska komma ut. Men hon i rummet bredvid kanske skrek av någon helt annan anledning. Hon kanske klämde tummen eller så ... (*försöker lugna Vickan*)

Vickan: tänk dig att i morgon eftermiddag/kväll eller så, så har du Trollet i famnen! Om inte förr. Kram igen

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge