• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Ja, vart har Norge tagit vägen?! Total dipp efter deras storhetsår inom skidåkningen.

• fru AM

Lappis: ni kanske vill låna en lite större tjej .. nämligen soffkissaren Livia, se till att hon blir rumsren och så där ...?

Dagens trådsång *melodi: gubben i lådan*:
    Vickan - var är du? Vickan - var är du?
    Sover du?
    Vaggar du Trollet?
    Vickan i Hålan - kom fram!

• Tinga

AM - vilken kreativitet, så här på morgonkvisten!

Lappis - ska vi kolla om Skansen är intresserade? De har ju hus från olika epoker.

• Lapinette

Ja, det är bara att ta en lyftkran och flytta skiten.

• Tinga

Lappis - det låter ju skrattretande nu, men om 100 år kanske folk skulle tycka att det var intressant att se hur folk inredde under andra halvan av 1900-talet (fast "inredde" känns som ett dåligt ord i sammanhanget, för för mig har det en positiv klang).

• Lapinette

Tinga - jag tycker att det är intressant redan nu och minns de orange och bruna tapeterna hemma i hallen med stora medaljonger på.

• Lapinette

Hmmm ... undrar om vi får se Vickan här inne idag?!!

• Tinga

Lappis - jo, jag tycker egentligen också att det är intressant. Det som är mest gräsligt i exemplet ovan är ju att det inte finns någon sammanhållande tråd i inredningen, utan det är en blandning av det mesta. Hade det varit en mer renodlad 70-talsinredning kunde det ju varit "snyggt", bedömt utifrån den stilen. Blandningen av olika mönster har jag också väldigt svårt för; kan man drömma annat än mardrömmar i det sovrummet?

• Tinga

Vickan skulle ju in för kontroll kl. 8.30 idag, men jag undrar om hon inte åkte in tidigare, för det känns som att annars hade hon troligtvis kommit in här och sagt hej innan hon åkte.

• Lapinette

AM - Livia är en cool tjej så henne kan vi låna ! Dock så ska vi nog undvika vår soffa eller så får hon sitta på ett lager av handdukar. Vi kan leka princessan på ärten.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge