• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Ytterligare ett område som helt gått mig förbi: OS ... (förutom outdoorutrustning, trädgårds- och krukväxtskötsel)

• Tinga

Ore - tack för tipset om att placera ett skydd _under_ klädseln. Det tänkte jag inte på själv, men det funkar ju att bara lägga in plastad frotté mellan klädsen och stoppningen. Smart!

Jag tillhör ju också kategorin "utmattningsidrottare", så jag har också spytt efter lopp och/eller brakat ihop i en hög på marken. Ibland är det skönt att få ta ut sig fullständigt; åtminstone efteråt.

• Ore

AM: Du har inte sett en massa rök någonstans? Tydligen skulle T-banan stå stilla pga rök någonstans på Ö-malm?

• Snorkfröken77

Vickan - Usch vad jag tycker synd om dig som har eksem jämt

Lappis - 10 000! OMG! Fast å andra sidan vad kostar en hockeyutrustning...Perfekt med mamma som är sömmerska

OS, kommer jag inte se en minut av om det inte råkar vara på någon kanal jag zappar förbi, är totalt ointresserad av sport.

Sweet - Lavjo - det är ju så man dör, gud så sött!

Vickan - igen, oj nu börjar det tydligen dra ihop sig. Underbar reaktion att börja fnissa när vattnet går, så lugn vill jag också vara

koko - Vad härligt att det går framåt med maten och lillebror!

Ore - Hur har det gått för dig och Gulliver?

Valentinpresenten i Casa Mumin blev varsin eltandborste, mycket romantiskt

Telis - Jag har fått mail av dig, har dock inte hunnit kolla igenom galleriet än.

Vickan - igen, Skönhet? Lol, det var rart sagt men tyvärr inte så sant men jag suger åt mig!

AM - Fan vad trist med soffan

Snaily - Din gyn verkar ju vara minst sagt speciell, tur att du själv har koll!

Muggles - Vart ska du flyga?

porchez - Frisk kille?! Allvarligt, hur folk beter sig...

Här är jag lite orolig hur stor jag kommer bli, för några veckor sen oroade jag mig för att jag tyckte min mage växte så lite och nu är jag orolig åt andra hållet Maken och jag tittade nämligen i en sån där vänta barn bok vi fått låna och där fanns det teckningar hur stor magen var i olika veckor, visserligen var min mage lite svullen igår, men maken vill få det till 24 eller 26 veckor!!!! Jag går in i vecka 18 imorgon.
    Gaaah, hoppas karln har tappat synförmågan...

Nu ska jag snoka i galleriet

• fru AM

HAr bara gått till och från gymmet idag (två kvarter bort) och sedan varit hemma ...

Ore skrev 2010-02-16 11:02:13 följande:
    AM: Du har inte sett en massa rök någonstans? Tydligen skulle T-banan stå stilla pga rök någonstans på Ö-malm?
  • Telis

Det var ju kul att ni tyckte att det var kul med talibanuttrycket men för tydlighetens skull får jag poängtera att det inte är jag som har kommit på det. Det verkar vara det nya modeordet i bloggvärlden, folk har talibanbarn hemma och dom har stött ihop med talibaner i postkön (det gjorde väl AM för ett par veckor sedan?) osv.

koko, jag tror inte att han inte tål mjölk, dels är ju det så sällsynt och dels så skriker han inte mer än normalt. Det är bara jag som har onormalt svårt för att hantera hans skrik, jag blir så grymt frustrerad av att jag inte begriper vad som är problemet och att jag inte vet vad jag ska göra för att hjälpa honom. Televinken är världens sötaste och snällaste A-barn, det är bara jag som har problem med föräldraskapet.

• Lapinette

Tinga - vem har inte spytt eller fått blodsmak i munnen efter ett lopp? Dock under skoltiden för min del för sedan har jag konstant vägrat att delta i några lopp för jag vet effekten av det ... att jag kör på tills jag spyr. Maken får springa Lidingöloppet utan mig.

• Lapinette

Senaste om t-banan är att det är rökdamm och inte någon brand.

• Tinga

Ore - enligt egen utsago hade Northug dåliga skidor under loppet igår (vilket tydligen bekräftats av "sjefssmöreren" ).

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge